Saturday, January 29, 2011

                                                                       
ایــــــــــران سایـــــــــت




واکنش مدیر عامل ایران خودرو به اعتراض کارگران

تشکیل شورای اسلامی کار یکی از خواسته های کارگران ایران خودرو در سال های گذشته بوده است
مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو در تهران با تشکیل شورای اسلامی کار در این شرکت موافقت کرده است.
رسانه های ایران این اقدام مدیریت ایران خودرو را تلاشی برای مقابله با اعتراض روزهای اخیر کارگران در بزرگترین کارخانه خودرو سازی ایران تلقی کرده اند.
در روزهای اخیر تصاویری در یوتیوب منتشر شده است که تجمع اعتراضی کارگران و شعارهای آنان علیه مدیریت کارخانه را نشان می دهد.
اعتراض کارگران پس از آن آغاز شد که روز سه شنبه پنجم بهمن، یک دستگاه کامیون کمپرسی که قصد ورود به محوطه کارخانه ایران خودرو را داشت، با تعدادی از کارمندان این شرکت برخورد کرد که بر اثر آن چهار نفر از کارمندان این گروه صنعتی کشته و ۱۳ نفر زخمی شدند.
حادثه کشته شدن کارگران در روز اربعین رخ داد که در ایران یک تعطیل رسمی است، اما به گفته نمایندگان کارگران، کارفرما بدون توافق با کارگران آنها را به کار کردن در روز تعطیل وادار کرده بود.
جواد نجم الدین، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفته که تا شش ماه دیگر مقدمات لازم برای تشکیل شورای اسلامی کار در این واحد صنعتی فراهم خواهد شد.
همچنین آقای نجم الدین با تعطیلی کارگران در روز جمعه موافقت کرده است.
به گزارش رسانه های ایران، فعالان کارگری با اعتراض به اقدام مدیریت ایران خودرو معتقدند که مدیران این شرکت باید از طریق مذاکره با شورای اسلامی کار در باره اضافه کاری در روز تعطیل توافق می کردند.
کارگران ایران خودرو گفته اند که در سال های اخیر کارگران نمی توانستند از انجام اضافه کاری در روزهای تعطیل خودداری کنند.
به گفته فعالان کارگری، در سال های گذشته شورای اسلامی کار در ایران خودرو وجود نداشته و ایجاد این شورا یکی از خواسته های کارگران در سال های گذشته بوده است.
بنا بر قانون کار ایران، کارگران در هر واحد تولیدی حق دارند شورای اسلامی کار را به عنوان نهاد صنفی تشکیل دهند.
در پی کشته شدن کارگران کارخانه ایران خودرو، برخی از تشکل های کارگری با کارگران این کارخانه ابراز همدری کردند.
از جمله سندیکای کارگران شرکت واحد با صدور بیانیه ای، عدم وجود ایمنی کار و حذف بازرسی کار را دلیل حادثه ای دانسته بود که منجر به مرگ کارگران شد.
سندیکای کارگران فلز کار و مکانیک هم در اطلاعیه ای جان دادن کارگران را در پی آنچه "اضافه کار اجباری" خوانده، تسلیت گفته بود.

پوشش لحظه به لحظه اخبار مربوط به مصر

                                                                             
ایــــــــــران سایـــــــــت



میدان تیان آنمن از نظر آنها قابل پذیرش نیست، برخوردی که در آن نظم از طریق تیراندازی به معترضان و کشتن صدها تن از آنها دوباره برقرار شود. بنابراین تنها امید آقای مبارک این است که با تشکیل دولتی جدید رضایت مخالفان را جلب کند.
18:38 خبرگزاری آسوشیتدپرس از یک مقام امنیتی مصر، بدون اینکه نام او را ذکر کرده باشد، نقل کرد که تعداد کشته شدگان اعتراضات ضد دولتی در دو روز گذشته 62 تن بوده است. بی بی سی نمی تواند این آمار را تأیید کند.
18:37 تازه ترین مجموعه عکس ما را از وقایع مصر اینجا ببینید.
18:25 شهرام از کرج نوشته است: "به شما قول ميدم دولت حسني مبارک سقوط نکنه.بعدش متاسفانه مردم مصر رو شور حسيني گرفته مثل انقلاب سال 57ولي من ايمان دارم که اشتباهي رو که شاه مرتکب شد اين بار حسني مبارک مرتکب نميشه..." شما هم در بحث ما در مورد تحولات مصر شرکت کنید
18:17 ارتش مصر به مردم هشدار داده که در خیابان ها تجمع نکنند، اما تا این لحظه مداخله ای نکرده است. مقررات منع رفت و آمد در اسکندریه و سوئز هم توسط معترضان نادیده گرفته شده است. گزارش هایی از به آتش کشیده شدن پاسگاه های پلیس در نقاط مختلف مصر از جمله در رفح و جیزه منتشر شده است.
18:00 جزئیاتی در مورد احمد شفیق، نخست وزیر جدید مصر، به نقل از همکاران بخش عربی بی بی سی: او در نوامبر سال 1941 در قاهره به دنیا آمد، در سال 1961 از آکادمی نیروی هوایی فارغ التحصیل شد، در جنگ های 1967 و 1973 با اسرائیل شرکت داشت، بین سال های 1984 تا 1986 وابسته نظامی مصر در رم بود، در سال 1996 به فرماندهی نیروی هوایی رسید، در سال 2002 وزیر هوانوردی شد.
17:56 محمد البرادعی، چهره برجسته مخالف دولت مصر، بار دیگر از حسنی مبارک خواست که از قدرت کنار رود. او گفت که انتصاب معاون رئیس جمهوری و نخست وزیر جدید کافی نیست. او از ارتش خواست که از مردم محافظت کند.
17:48 خبرگزاری رویترز گزارش داد که هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا و جو بایدن، معاون رئیس جمهوری این کشور به همراه تعدادی از مقامات عالی رتبه دولت در نشستی دو ساعته در کاخ سفید حوادث مصر را بررسی کرده اند.
17:18 خالد عزالعرب، خبرنگار بی بی سی، می گوید که ساکنان بعضی محلات شرق قاهره برای جلوگیری از ورود غارتگران موانعی را در گذرگاه ها ایجاد کرده اند. آنها از نفرات ارتش خواسته بودند که جلوی غارت را بگیرند، اما ارتش از دخالت اجتناب کرده است.
17:08 رانیه صبری، خبرنگار بخش عربی بی بی سی می گوید که معترضان از انتصاب عمر سلیمان، رئیس سازمان امنیت به عنوان معاون رئیس جمهوری راضی نیستند. آنها خواستار برکناری حسنی مبارک هستند و تصمیم دارند برای رسیدن به آنچه می خواهند، به اعتراض ها ادامه دهند.
17:04 لیز دوست، خبرنگار اعزامی بی بی سی به مصر می گوید در قاهره که شهری با 12 میلیون جمعیت است، خلاء قدرت به چشم می خورد. در بعضی از محلات هرج و مرج حاکم است، پاسگاه های پلیس غارت شده اند و سلاح ها به سرقت رفته اند. در محلات دیگر ، کمیته های مردمی تشکیل شده و غیرنظامیان حتی کنترل ترافیک را در دست دارند. پلیس در شهر دیده نمی شود.
16:33 تلویزیون مصر سفر پسران حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر، به لندن را تکذیب کرده است. المصریه، شبکه تلویزیونی دولتی مصر گفت: "گزارش برخی از کانال های خبری در مورد سفر علا و جمال به لندن نادرست است."
16:20 وزارت امور خارجه اسرائیل شهروندان اسرائیلی و خانواده های دیپلمات های اسرائیلی را از مصر خارج کرده است. وزارت امور خارجه اسرائیل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هواپیمای حامل همسران و فرزندان دیپلمات های اسرائیلی همراه با 40 شهروند اسرائیلی که برای امور شخصی در قاهره بودند، لحظاتی قبل در فرودگاه بن گوریون فرود آمد.
16:14 عمرو موسی، دبیر کل اتحادیه عرب به بی بی سی عربی گفته است: "تمامی جوانان عرب و نه فقط مصری ها به دلیل وضعیت اقتصادی و سیاسی دچار نومیدی و خشم هستند." عمرو موسی گفت با آقای مبارک صحبت نکرده اما رییس جمهوری مصر می داند که اصلاحات محدود، کافی نیست.
16:06 محمد البرادعی، از شخصیت های برجسته مخالف دولت مصر و برنده جایزه صلح نوبل به جرمی بوئن، سردبیر مسائل خاور مبانه در بی بی سی گفت: مردم مصر بر علیه حسنی مبارک دست به قیام زده اند. این اولین بار است که تظاهراتی با چنین ابعادی برگزار می شود. آقای مبارک یا پیام مردم مصر را متوجه نشده یا آن که وانمود می کند که آن را نشنیده است. همه معتقدند که او باید برود.
16:02 حسنی مبارک، رئیس جمهوری مصر، احمد محمد شفیق را به عنوان نخست وزیر این کشور منصوب کرده است. آقای شفیق قبلا خلبان هواپیماهای جنگی و همچنین وزیر هوانوردی مصر بوده است.
16:01 سرویس عربی بی بی سی تایید کرده است که علا و جمال، پسران حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر وارد لندن شده اند.
15:30 کوروش از مخاطبان بی بی سی فارسی در ایرانآقای مبارک در حالی که می توانست از آخرین رگه های فرصت در آرام کردن مردم توسط خودشان استفاده کند ... ولی با وارد کردن نیروهای ارتش به خیابانها فاصله خود را با مردم آزادیخواه زیادتر کرد. شما هم در بحث ما شرکت کنید
15:20 به گزارش تلویزیون مصر، عمر سلیمان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت مصر به عنوان قائم مقام رییس جمهوری مصر سوگند یاد کرده است. طی سی سال اخیر، این اولین بار است که مصر دارای معاون رییس جمهوری شده است.
15:10 میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت ایران با مقایسه اعتراضات انتخاباتی سال گذشته این کشور با وقایع جاری در مصر، گفت که اگر حکومت مصر "آرای مردم را نمی دزدید"، کار به شعار "اسقاط نظام" نمی کشید.
15:01 دکتر یاسر سید، سخنگوی وزارت بهداشت مصر به بخش عربی بی بی سی گفته است که به سوی معترضان تیراندازی شده است. وی گفت: "بیش از 20 مورد داشته ایم که علاوه بر ناحیه ققسه سینه، از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته اند. خود من 38 نفر از کشته شدگان را دیده ام که به بیمارستان آورده شده اند."
14:49 خبرگزاری رویتر گزارش داده است که نیروهای ارتش صدها تن از معترضانی را که به ورودی یک ساختمان متعلق به بانک مرکزی در اطراف قاهره حمله کرده بودند، عقب رانده است.
14:44 بنابر گزارش ها، غارتگران به تعدادی از محله های مرفه نشین در قاهره هجوم برده اند. درمیان آنچه به نظر می رسد خلاء امنیتی باشد، ساکنان این محلات به دفاتر رسانه ها زنگ می زنند و تقاضای کمک می کنند. بعضی از آنها برای حفاظت از خانه هایشان کمیته هایی تشکیل داده اند.
14:42 تلویزیون دولتی مصر به افرادی که قانون حکومت نظامی را رعایت نکنند، هشدار داده که جانشان در خطر است.
14:40 به گفته خبرنگار ما، در شهر اسماعیلیه در شرق قاهره نیز درگیری هایی رخ داده است.
14:38 تلویزیون الجزیره گزارش داده است که در جریان درگیری در بیرون ساختمان وزارت کشور در مرکز قاهره، دست کم سه تن از معترضان کشته شده اند.
14:35 محمد منظرپور، خبرنگار اعزامی بخش فارسی بی بی سی به قاهره می گوید معترضان موفق شده اند که وارد محوطه وزارت کشور مصر بشوند و بین آنها و ساختمان وزارت کشور تنها یک ردیف از نیروهای دولتی مستقر هستند.
14:12 جان سیمپسون، سردبیر امور جهانی در بی بی سی می گوید از سرعت بروز تحولات در مصر شوکه شده است. وی می گوید شاهد بوده که معترضان، مهماتی را که در خیابان پیدا کرده اند، با خود حمل می کنند اما به نظر نمی رسد خشمشان متوجه افرادی که این مهمات را آتش می کنند، یعنی ارتش باشد. این معترضان در عوض، تنفری گنگ نسبت به خود آقای مبارک دارند.
14:08 به گزارش رویترز، آقای عز، در پی سوزانده شدن و غارت دفاتر اصلی کمپانی اش در منطقه مهندسین قاهره، از مقامش استعفا داد. وی مدیر عامل شرکت "فولاد عز" است.
13:58 خبرگزاری رسمی مصر، منا، گزارش داد که احمد عز، از مقام های برجسته حزب حاکم دموکراتیک ملی و از صاحبان صنایع مصر استعفا داده است.
13:31 محمد البرادعی، از چهره های برجسته مخالف دولت مصر در مصاحبه با شبکه فرانس 24 گفته است سخنرانی نیمه شب حسنی مبارک، "توهینی به شعور مردم مصر" بود. وی گفت آقای مبارک به جزئیات هیچ نوع اصلاحات اقتصادی یا سیاسی اشاره نکرد. آقای برادعی اظهار امیدواری کرد که حسنی مبارک قبل از آن که اوضاع نامساعد شود، پیام مردم را بگیرد.
13:30 محمد البرادعی، از چهره های برجسته مخالف دولت گفته است حسنی مبارک یا باید استعفا دهد یا باید بگوید که دیگر در انتخابات شرکت نمی کند.
13:22 به گفته یکی از خبرنگاران بخش عربی بی بی سی، ساکنان جیزه اجساد کشته شدگان تظاهرات روز جمعه را در خیابان ها می چرخانند و با سر دادن شعارهایی علیه حسنی مبارک، خواستار کناره گیری او هستند. ساکنان شهر همچنین در سوئز و در المحله در شمال قاهره، شوراهای محلی تشکیل داده اند تا از غارت مراکز تجاری، بانک ها و دفاتر اداری جلوگیری کنند.12:59جی جی ابراهیم، از فعالان سیاسی در مصر درباره حال و هوای تظاهرکنندگان به برنامه نیوزآور بی بی سی گفت: "مردم حاضرند در این راه جان خود را بدهند و همین کار را هم کرده اند. سی سال سرکوب باعث شده که مردم به افراط روی بیاورند."




13:19خبرنگار بخش عربی بی بی سی می گوید تظاهرکنندگان پاسگاه پلیس جیزه را آتش زده اند و به افسرهای پلیس این پاسگاه حمله کرده اند.
12:54 یولانده نل، خبرنگار بی بی سی می گوید هزاران نفر در امتداد رود نیل در مرکز قاهره در حرکتند. ارتش و نیروهای پلیس از هر گونه رویارویی با تظاهر کنندگان اجتناب می کنند. با آن که این نیروها مسلح هستند، از سلاح هایشان استفاده نمی کنند و گاز اشک آور نیز شلیک نمی کنند. انتظار می رود که مردم مقررات منع آمد و شد را که در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی (دو بعد از ظهر به وقت گرینویچ) شروع می شود، نادیده بگیرند.



12:40 مقام های مصر می گویند که بازار بورس قاهره در روز یکشنبه به دلیل خشونت ها تعطیل خواهد بود. یکشنبه، روز کامل کار و تجارت در منطقه خاور میانه است.
12:29 خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده که ارتش مصر اهرام ثلاثه را به روی جهانگردان بسته است. تانک ها و نفربرهای زرهی منطقه جیزه را که معمولا مملو از جهانگرد است، مسدود کرده اند.
12:24 شرکت هوایی بریتیش ایرویز می گوید هواپیمایی را برای بازگرداندن مسافران بریتانیایی که می خواهند قاهره را ترک کنند، اجاره کرده است. این به معنای تخلیه افراد نیست بلکه برای افرادی است که قبلا بلیت گرفته اند اما حالا می خواهند زمان سفرشان را تغییر دهند. وزارت امور خارجه بریتانیا می گوید تا ۳۰ هزار بریتانیایی در مصر هستند. بیشتر این افراد در شرم الشیخ هستند که درگیری ها هنوز به آن کشیده نشده است.
12:26 مقام های پزشکی مصر می گویند از روز جمعه تا کنون، ۳۸ نفر در درگیری ها کشته و دو هزار نفر مجروح شده اند. به این ترتیب، شمار کشته شدگان اعتراضات پنج روزه مصر به ۴۵ نفر می رسد. به گفته این مقامات، ۱۰ پلیس نیز در میان کشته شدگان دو روز اخیر هستند.
12:21 غیرنظامیان در اطراف موزه قاهره در میدان تحریر جمع شده اند و مانع از غارت آن هستند. نیروهای پلیس، میدان را ترک کرده اند. من فکر می کنم آنها سعی دارند بی نظمی ایجاد کنند. اما غیرنظامیان کنترل اوضاع را در دست دارند و در حال سازماندهی ترافیک هستند. آنها همچنین مانع از غارت اشیاء توسط دزدها می شوند و آنها را برمی گردانند. این اشیاء به محوطه موزه آورده شده اند تا از آنها بهتر مراقبت شود. ما می خواهیم که این اعتراضات، صلح آمیز باشد.
12:16 هشام ملک، خبرنگار بخش عربی بی بی سی می گوید زندانیان سیاسی، کنترل زندان ابو زابال در قاهره را در دست گرفته اند. اما پلیس توانسته است زندانیان را در داخل زندان نگه دارد.
12:00 اعتراضات و مخالفت ها با دولت مصر در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد. در شهر رفح در شبه جزیره سینا به مقر سرویس های امنیتی حمله شده و گفته می شود تعدادی نیروی پلیس کشته شده اند. همچنین گزارش هایی از درگیری میان پلیس و تظاهرکنندگان در شهر اسکندریه در دست است. بندر سوئز نیز در طول شب صحنه درگیری بود. دست کم سیزده نفر در این شهر کشته شدند و پاسگاه اصلی پلیس به آتش کشیده شد. اکنون نیروهای نظامی به شکلی گسترده در شهر حضور دارند اما یکی از خبرنگاران بی بی سی می گوید واقعا احساس نمی شود که ارتش کنترل شهر را در دست داشته باشد.

                                                
ایــــــــــران سایـــــــــت

تصویر پانورامای ۲۴ ساعته با حضور ۵۰۰ ستاره و ۳۵ خورشید!


۹م بهمن ۱۳۸۹ | بدون دیدگاه سرویس : پیشنهاد ماگوناگون
به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی گیزمودو، اولین تصویر پانوراما از یک شبانه‌روز کامل توسط یک منجم جوان یونانی ثبت شد.
این پانورامای کروی که در طول ۲۴ ساعت توسط یک جوان یونانی به نام “کریس کوتسیپولوس” ساخته شده است، یک روز کامل از شهر آتن را به همراه ۵۰۰ ستاره، ۳۵ خورشید و ۲۵ منظره طبیعی به نمایش می‌گذارد.
20101230Sounio24
کریس در وبسایت شخصی خود درباره نحوه تهیه این عکس نوشته است:
عکسبرداری من به همراه دوربین سه‌پایه‌ام که آن را رو به شرق آتن تنظیم کرده بودم از صبح روز ۳۰ دسامبر ۲۰۱۰ شروع شد و با فاصله‌های منظم هر ۱۵ دقیقه یک‌بار با استفاده از لنزهای مخصوص و فیلترهای نمایش خورشید، از طلوع تا غروب را ثبت کردم. در یکی از عکس‌ها که خورشید در نقطه اوج خود قرار داشت و تابش خیره کننده آن موجب می‌شد تا عکس آسیب ببیند، من ازفیلتر مخصوصی برای حذف این نور چشمگیر استفاده کردم.
20101230Sounio24Notes
وی در ادامه و در توضیح نحوه ثبت این عکس آورده است:
بعد از غروب آفتاب هم زاویه دوربین را به سمت غرب و شمال غربی تنظیم کردم تا مراحل انتقال تصاویر از روز به شب با حالتی طبیعی و صاف صورت بگیرد. در واقع عکس‌های شب هم با همان فاصله‌های منظم گرفته شده؛ با این تفاوت که به جای حرکت خورشید از شرق به غرب، اینبار از غرب به شرق تصویربرداری شده است. برای ثبت تصویر ستاره دنباله‌دار هم نیم ساعت طول کشید تا بتوانم دوربین را با توجه به درجه صور فلکی هماهنگ کنم و تمام شب را به تصویربرداری از این پدیده درخشان بپردازم. ۱۱ ساعت را هم به تغییر زاویه از غرب به شرق و شمال شرقی اختصاص دادن تا علاوه بر تصویر کامل ستاره دنباله‌دار، یک عکس کامل از انتقال ۲۴ ساعته روز به شب داشته باشم.
به نظر می‌رسد با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی پانوراما که پیش از این شاهد ساخت بزرگترین پانورامای جهان در اندازه ۸۰ گیگاپیکسلی از لندن بوده‌ایم، در روزهای نه چندان دور می‌توانیم شاهد عکس‌های جدیدی در آلبوم‌های شخصی خودمان باشیم؛ آلبوم‌هایی که می‌توانند تمام اعمال و رفتار ما در یک روز خاص، برای ما یادآوری کنند!
پایان مطلب/
اضافه کردن مطلب به:
  • Print
  •  
  • Digg
  •  
  • del.icio.us
  •  
  • Facebook
  •  
  • Google Bookmarks
  •  
  • email
  •  
  • FriendFeed
  •  
  • RSS
  •  
  • StumbleUpon
  •  
  • Twitter
  •  
  • Yahoo! Buzz
  •  
  • Balatarin
  •  
  • MySpace
  •  
  • Design Float
  •  
  • PDF
  •  
  • Technorati

در همین زمینه بخوانید:

دنبال در تویتر
ارسال به شبکهای اجتماعی 

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...