Saturday, January 29, 2011

 Home » از میان مطالب خبری » نیروی انتظامی ما و شرفی که نداشت

نیروی انتظامی ما و شرفی که نداشت

علی اوغازیان: به گزارش خبرگزاری فارس , شبکه تلوزیونی العربیه در یک خبر فوری اعلام کرد که نیروهای پلیس مصر که ماموریت داشتند تظاهرات‌کنندگان مصری را متفرق کنند، با در آوردن لباسهای فرم خود در خیابانها به صف تظاهرات‌کنندگان علیه رژیم حسنی مبارک پیوستند و با آنها همصدا شدند.
شبکه تلوزیونی الجزیره نیز اعلام کرد که در اسکندریة نیروهای امنیتی مصر از دستور استفاده از گازهای اشک‌آور علیه مردم خشمگین, تمرد کردند. با این وجود برخی از نیروهای امنیتی از گزینه خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان استفاده می‌کنند.
گذشته از ذوق زدگی چندش آور خبرگزاری فارس از سقوط رژیم حسنی مبارک و پیوستن نیروهای پلیس به صفوف تظاهر کنندگان که خود جای کلی بحث دارد و نشان دهنده عمق وقاحت عوامل حکومت جمهوری اسلامی ایران است, مقایسه  شرف نیروی پلیس مصر و نیروی انتظامی ایران نیز بسیار قابل تامل است.
در مصر نیروی پلیس لباس فرم را از تن می کند و به سوی مردمی که برای حفظ جان آنها عنوان پلیس را بر خود نهاده حمله ور نمی شود و با خشونت علیه آنها مخالف می کند, اما در کشور ایران نیروی انتظامی نه تنها کنار نمی کشد بلکه به همت سپاه و بسیج و نیروهای خود جوش اقدام به قتل عام مردم می نماید و گاز اشک آور که سهل است, با خودرویش از روی آنها هم عبور می کند.
در اینجا مساله نه بر سر دولت هاست و نه سیاست ها و عقاید حزبی و مذهبی; بلکه فقط و فقط بر سر شرف انسانی است.اینکه پلیس مصر اقدامات خشونت آمیز را برنتابد و کنار بکشد اما پلیس ایران که برای آوردن کلاه رفته, سر بیاورد مساله ایی کاملا فردی است و به نظر من اشاره به نابودی رو به رشد انسانیت و صعود نان به نرخ روز خوری, در کشور ایران دارد.
ای کاش از کشور ما هم در آن روزهای پس از انتخابات که صحنه درگیری های بسیاری بود خبری مشابه این منتشر می شد تا ما هم سرمان را بالا بگیریم و افتخار کنیم.اما نه تنها چنین چیزی نشنیدیم و نخواندیم بلکه در کمال تعجب شاهد ضرب و شتم مردم توسط سرباز های نیروی انتظامی در خیابان ها هم بودیم.
مشاهده برخورد وحشیانه سربازها با مردم معترض در کشورم, مرا به شدت مایوس کرد و هیچگاه نتوانستم درک کنم که یک سرباز که توسط ارگانی مثل نیروی انتظامی به بیگاری گرفته شده و پس از دوسال باید به صف همان مردم کوچه و خیابان بپیوندد, چرا باید با چنان هیجان و غضبی بر سر آنها باتوم بکوبد و به پهلویشان لگد بزند.
متاسفانه حتی سربازهای کشور ما هم که از خودمان بودند و شاید بیشتر از همه ما از نیروی انتظامی به دلیل بیگاری دادن به آن نفرت داشتند, در روزگار درگیری ها نه تنها کنار نکشیدند بلکه در پاره ایی از موارد از هر بسیجی ایی وحشی تر بودند و دست به روی دوستان خودشان بلند کردند.
افسوس …

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...