Saturday, January 29, 2011



یک ایالت آلمان طرحی ارائه کرده است ک.ه به موجب آن شمار بیشتری از پناه‌جویان ایرانی که به ترکیه پناه آورده‌اند، در آلمان پذیرفته خواهند شد.
ایالات برمن آلمان طرحی را ارائه کرده است که به موجب آن قرار است شمار بیشتری از پناه‌جویان ایرانی که به ترکیه پناه آورده‌اند، در آلمان به عنوان پناهنده پذیرفته شوند.
به گزارش "محبت نیوز" به نقل زا رادیو اروپای آزاد ، شورای شهروندی ایالت برمن آلمان روز پنج‌شنبه طرحی را برای پذیرش شمار بیشتری از پناه‌جویان ایرانی از سوی آلمان به تصویب رسانده است.
بر اساس گزارش رادیوی ایالتی برمن، این طرح که علاوه بر احزاب حاکم سوسیال دمکرات و سبزها در، از حمایت احزاب دمکرات مسیحی، دمکرات آزاد و حزب چپ‌ها نیز برخوردار است، در صورت موافقت سایر ایالت‌های آلمان اجرا خواهد شد.
هم اکنون حدود پنج هزار پناه‌جوی ایرانی در ترکیه به سر می‌برند و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تلاش است، برای این افراد که اکثر آنها پس از سرکوب اعتراض‌ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران از کشورشان خارج شده‌اند،‌ محل امنی در کشورهای غربی بیابد.
پیشتر دولت آلمان موافقت خود را با پذیرش ۵۰ نفر از مخالفان حکومت ایران اعلام کرده بود و در اوایل مرداد ماه سال جاری خورشیدی نخستین گروه از این پناه‌جویان وارد آلمان شده بودند.
شمار زیادی از این افراد که در میان آنها روزنامه‌نگاران منتقد نیز به چشم مى‌‌خورد، هم اکنون در برلین زندگی می‌کنند و برخى دیگر نیز در هامبورگ و همینطور در ایالت نورد راین وستفالن آلمان پذیرفته شده‌اند./سی میل

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...