Saturday, June 11, 2011







عفو بین الملل خواستار توقف اجرای حکم اعدام در عربستان سعودی شد
سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای خواستارتوقف اجرای حکم اعدام در عربستان سعودی شد. در این بیانیه گفته می شود در سال جاری میلادی دستکم ۲۷ نفر در عربستان اعدام شده اند که این رقم با تعداد کل اعدامها در سال گذشته برابر است. مجازات جرمهایی مانند تجاوز، قتل ، سرقت مسلحانه ، قاچاق مواد مخدر و ترک دین در عربستان سعودی اعدام است.



مرگ مشکوک عضو امنیتی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در تبریز
منابع جنبش آذربایجان از تبریز گزارش دادند: اسماعیل بدر حداد یکی از کارمندان امنیتی نیروی انتظامی تبریز که در سرکوب جنبش های مردمی سهم بسزایی داشت دیروز پنج شنبه بطور مرموزانه کشته شد. سرهنگ صمد فرامرزی گفته است یک مامور نیروی انتظامی در اثر انفجار ترقه های کشف شده جان خود را از دست داد. مراسم تشییع جنازه این مامور نیروی انتظامی از مصلای تبریز بعد از نماز جمعه به طرف قبرستان بقاییه تبریز برگزار شد و در همان قبرستان بخاک سپرده شد .



وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری چند نفر به اتهام جاسوسی خبر داد
حیدر مصلحی ، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری چند نفر به اتهام جاسوسی برای آمریکا خبر داده است. این دستگیریها چند روز پیش انجام گرفته ولی تعداد و محل دستگیریها اعلام نشده است. حیدر مصلحی گفته است این عده در « بدنه مدیریتی کشور بودند و برخی از آنان نا آگاهانه در اختیار سرویسهای اطلاعاتی آمریکا و انگلیس قرار گرفته و اعترافاتی هم داشته اند. »



بازداشت دست کم ۱۰ نفر تماشاگران فوتبال در بندر انزلی
در جریان مسابقه فوتبال میان دو تیم پرسپولیس تهران و ملوان بندر انزلی دست کم ۱۰ نفر از تماشاگران بازی این دو تیم در بندر انزلی توسط نیروهای امنیتی و انتظامی این شهر بازداشت شدند.کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی



«حضور فعالانه» نیروهای امنیتی ایران در سرکوب‌های سوریه
خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از «آوارگان سوری زخمی» که به ترکیه پناه برده‌اند از نقش و «حضور فعالانه» نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی، «با لباس سیاه و ریش»، در سرکوب اعتراضات به حکومت بشار اسد در سوریه خبر داد. به گزارش این خبرگزاری، عده‌ای از مردم سوریه که پس از زخمی شدن در درگیری‌ها به خاک ترکیه پناه برده‌اند می‌گویند نیروهایی «غیرسوری» را دیده‌اند که به روی معترضان آتش می‌گشودند.



ویدیوی تکان دهنده دخترجوان قربانی تجاوز بعد از انتخابات: «وقتی نداکشته شد همه دنیا فهمید وقتی به من تجاوز می شد هیچ کس»
شهادت ویدیوئی زن جوانی که در بازداشتگاه مورد تجاوز قرار گرفت، کامل ترین شرح تا کنون گزارشگر ویژه سازمان ملل باید به ادعاهای تجاوز در سایۀ مصونیت گسترده از تعقیب قضایی رسیدگی کند. این قربانی در توصیف هفته های بعد از اولین تجاوز و آزارش توسط ماموران، می گوید: “بوی خون توی دماغم بود، سرم گیج میرفت. حالم خوب نبود، دوباره مرا منتقل کردند به سلولم. نمیدانم چه زمانی طی شد. یک هفته شد، دو هفته شد. هر چند روز یکبار این مساله تکرار میشد. من را میبردند توی آن اتاق. من را میبردند توی آن اتاق میزدند، تجاوز میکردند



یک افسر سوری مسئولیت کشتن ۱۲۰ سرباز ارتش را برعهده گرفت
حسین هرموش افسر سوری که روز پنج شنبه اعلام کرد از ارتش جدا شده است در گفتگو با العربیه مسئولیت کشتن ۱۲۰ سرباز ارتش سوریه را برعهده گرفت. منابع خبری دولتی سوریه هفته گذشته اعلام کردند که ۱۲۰ نفر از نظامیان ارتش سوریه در شهر جسرالشغور به دست افراد مسلح کشته شدند. حسین هرموش در گفتگو با العربیه افزود:” من به همراه چند نظامی جدا شده از ارتش مسئولیت کشته شدن نیروهای ارتش سوریه را بر عهده می گیریم چرا که به گفته وی آنها به مردم بی پناه حمله کردند.”



احمدی مقدم: نظام از راه پیمایی مردم در پیاده رو ها نمی ترسد
فرمانده نیروی انتظامی، خبرهای منتشر شده در مورد آمادگی این نیرو برای برخورد با مردم را رد کرد و گفت اگر قرار باشد گروهی در پیاده روها راه پیمایی کنند دلیلی برای ترس نیروی انتظامی و نظام وجود ندارد. اسماعیل احمدی مقدم، رئیس پلس کشور در مصاحبه با صفحه فیس بوک شخصی خود، در عین حال گفت که این نیرو انتظار راه پیمایی اعتراضی در روز بیست و دوم خرداد ماه را ندارد. هرچند برای برخورد با اغتشاش گران همیشه آماده است.



رئیس CIA در دیداری اعلام نشده به پاکستان رفت
لیون پَنتا Leon Panetta رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا CIA که در سفری از پیش اعلام نشده به پاکستان رفته با رئیسان سازمان جاسوسی و ارتش آن کشور در اسلام آباد دیدار و گفت و گو کرد. این نخستین سفر پَنتا Panetta به پاکستان، پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر القاعده بدست نیروهای آمریکایی در پاکستان است.



تعطیلی مغازه‌ها در ۲۲ خرداد؛ نمادی از اعتراض
Share کمیته اطلاع رسانی جنبش سبز – شاخه کردستان، با حمایت از بیانیه شورای هماهنگی راه سبز امید برای گرامـی­داشت ۲۲ خـرداد، از تمامی مردم می­خـواهد ضمن تعطیلی مغازه­ها، دکان­ها و بازار در این روز، اعتراض خـود را با کم­ترین هزینه ممکن نشان دهند. 



دریافتی: فیلم پرواز بشقاب پرنده ها بر فراز بوشهر – فرضیه یا واقعیت؟؟؟ اخبار, ایران, جهان, علمیبدون دیدگاه »مدتی از پدیدار شدن تعدادی شئ پرنده در آسمان ایران میگذرد. همان پرنده هایی که در غروب بعد از ظهرها و ساعات ابتدایی روز بارها و بارها توسط افراد گوناگون در آسمان استان فارس – کرمان – راین – دارستان بم -شهداد-سیرچ- رودان – میناب دیده شده و بعضا فیلم برداری شده است. اما این بار در آسمان بوشهر بعد از ظهر یک روز دهها پرنده رویت شد. گزارشگران



وضعیت بغرنج رها ثابت، فعال حقوق بشر در زندان عادل آباد شیراز
رها ثابت، متولد اهواز در سال ۱۳۵۲، شهروند بهایی و فعال حقوق بشر ساکن شیراز است. او در ١٣٧٢ (١٩٩٣) از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، اما مانند بسیاری از بهائیان نسل خود، از دسترسی به دانشگاه‌های دولتی و خصوصی عادی در ایران بازماند و به علت اعتقاد به دیانت بهایی از تحصیل در دانشگاه محروم گردید.



انتخابات پارلمانی ترکیه؛ آیا قدرت اسلامگرایان در حال افول است؟
اگرچه طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته در ترکیه، پیش‌بینی می‌شود که حزب حاکم اسلامگرای «عدالت و توسعه» به رهبری رجب طیب اردوغان در کارزار انتخاباتی پارلمان این کشور که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، موفق می‌شوند، با این همه، به نظر کارشناسان ترک، از محبوبیت این حزب آنقدر کاسته شده است که نتواند در انتخابات مجلس حد نصاب کرسی‌های لازم را برای تشکیل دولت تک حزبی و تصویب یکجانبه تغییر قانون اساسی کشور از آن خود کند.



کاخ سفید: وحشیگری و خشونت در سوریه باید فوراً متوقف شود
واشینگتن روز جمعه طی بیانیه‌ای علیه سرکوب‌ها در سوریه موضع قوی‌تری از گذشته اتخاذ کرد و خواستار توقف فوری سرکوب خشونت‌بار معترضان در این کشور شد. واکنش تازه ایالات متحده به سرکوب‌ها در سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که نیروهای سوری، روز جمعه، با سرکوب معترضان در نقاط مختلف این کشور و به رگبار بستن معترضان با هلی‌کوپتر دست‌کم ۳۲ نفر از کسانی که پس از برگزاری نماز جمعه دست به تظاهرات زده‌ بودند را کشتند.



تحریم ایران شرکت اصلی کشتی‌رانی بریتانیا را به مرز ورشکستگی کشاند
تحریم‌های اعمال شده علیه شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تحریم‌های سازمان ملل و کشورهای غربی باعث شده‌ است بزرگ‌ترین شرکت کشتی‌رانی بریتانیا با ضرر و زیان فراوان و ورشکستگی مالی روبه‌رو شود. خبرگزاری رویترز خبر داد که شرکت «جانسون استیونس» که دفتر مرکزی آن در شرق انگلیس قرار دارد و پیش از این، نمایندگی شرکت کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران را در اختیار داشت هم‌اینک ناچار شده‌ است مدیریت خود را به شرکتی دیگر واگذار کند.



اعتراض به ابزار « تشخيص صورت» فيس بوک
ابزار جديد «تشخیص صورت» فيس بوک به نام « صورت نما» در ميان قانونگذاران آمريکا و کشورهای اتحاديه اروپا با واکنش اعتراضی روبرو شده و گروه های معتبر دفاع از حريم خصوصی شهروندان قصد دارند عليه راه اندازی اين ابزار شکايت کنند.



سارا شورد متهم می‌کند: آزار و اذیت آمریکایی‌ها در اوین
به دنبال مصاحبه سارا شورد با تلویزیون بی‌بی‌سی، خانواده‌های دو آمریکایی زندانی در اوین روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به «اذیت و آزار» آنها در زندان از این رفتار با آنها ابراز خشم و نگرانی شدید کردند. خانم شورد، نامزد شین باوئر، که خود نیز مدتی در زندان اوین محبوس بود در گفت‌وگویی با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی که قرار روز چهارشنبه پخش شود از «آزار و اذیت» جاش فتال و شین باوئر در زندان اوین پیش از آزادی خود خبر داد.



گوگل ارائه خدمات برای نسخه قدیمی مرورگرها را متوقف می کند
شرکت گوگل اعلام کرد که از اول ماه اوت برای بهبود استفاده از اين وب سايت جستجوگر ارائه خدمات برای نسخه قدیمی مرورگرهای اینترنتی را متوقف خواهد کرد. اين مرورگرها عبارتند از: «IE7» ، «سافاری ۳» و «فاير فاکس ۳.۵»



تجاوز،جنایت، مرگ بر این حراست


(ایران سایت (انگلیسی


صفحه دوم


صفحه سوم


صفحه چهارم
Share




 اوقات شرعی
5:4 مانده تا اذان ظهر    
04:25:02 اذان صبح
06:06:43 طلوع خورشید
13:16:49 اذان ظهر
20:25:29 غروب خورشید
20:46:19 اذان مغرب
اوقات به افق :    
اوقات شرعی







اظهارات مقامات در مورد قربانیان تجاوز دسته جمعی در خمینی‌شهر 

کشمکش تازه در مورد حکم انفصال خدمت بقایی 

چند تن در بازی ملوان - ‍‍پ‍رس‍پولیس کشته و زخمی شدند+ عکس و فیلم 

امشب ساعت 10 با ندای شامگاهی و اعتراضی الله اکبر همراه شو! + انیمیشن فراخوان دیوارنویسی 

شهادت جدیدی از تجاوز و شکنجه در ایران 

عفو بین‌الملل خواستار پایان 

اجاره 25 ساله معدن فيروزه با 180 ميليون تومان 

بدهي نفتي نيكاراگوئه به ايران 25 ساله شد, پشم احشام به‌جاي پول نفت 

نامه قذافي به كنگره آمريكا؛ درخواست آتش‌بس، وعده‌ي اصلاحات 

پاكستان:از احمدي نژاد سند حرف هايش راخواهيم خواست 

به احمدي‌نژاد گفتم چگونه خيابانتان را به اسم كسي گذاشته‌ايد كه تكفيرتان مي‌كند؟ 

تهديد ۲۶ زنداني شكايت كننده از سپاه و وزارت اطلاعات 

سومین عملیات جستجوی مفقودان زمین لرزه ژاپن آغاز شد 

ادعای تجاوز سربازان قذافی به سیصد زن 

زنان مجلس این هفته چه گفتند 

رئیس بانک توسعه آفریقا: اصلاحات سیاسی آفریقا به عهده اروپا نیست 

گفتگو با رییس فدراسیون فوتبال ایران در باره محرومیت تیم ملی زنان 

مسیرهای نهایی راهپیمایی سراسری 22 خرداد در شهرستان ها 

بازداشت یک شهروند بهایی در مشهد 

تداوم تجمع مردم تهران در مقابل مقر مللمتحد با حضور گشتي هاي سركوبگر 

گفتگو با رییس فدراسیون فوتبال ایران در باره محرومیت تیم ملی زنان 

جشن ها و تظاهرات به مناسبت روز جهانی زن 

احتمال تمدید حضور بخشی از نیروهای آمریکا در عراق 

غبار آتشفشان پروازهای بوینوس آیرس را لغو کرد 

“لطفا هر زنی که استراوس کان به او تجاوز کرده با ما تماس بگیرد” 

سیاست‌گذاری بانک مرکزی در بازار ارز براساس ارزش پول ملی 

بازگشایی فرودگاههای آرژانتین در پی کاهش غبارهای آتشفشانی 

آتش‌سوزی در پارک دو انگلیسی را به کام مرگ برد 

قتل هاله سحابی و اعتصاب غذای زندانیان رجایی شهر، در نشست حقوق بشر سازمان ملل مطرح شد

ستیز ج.ا. با فردوسی: زدودن شبانه پنج‌هزار متر مربع نقاشی و شعر شاهنامه در مشهد 
ایران سایت 




ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...