Saturday, January 29, 2011

گزارش از تظاهرات های ۲۲ خرداد، هامبورگ، مالمو، برلین، استکهلم، لندن، اسلو، واشینگتن دی سی، تورونتو، گوتنبرگ، اتاوا


Bookmark and Share

گزارش از تظاهرات های ۲۲ خرداد، هامبورگ، مالمو، برلین، استکهلم، لندن، اسلو، واشینگتن دی سی، تورونتو، گوتنبرگ، اتاوا

فرستادن به ایمیلچاپ
این صفحه در حال تکمیل شدن است

هزاران نفر در شهرهاي مختلف آلمان
عليه حکومت اسلامي به خيابان رفتند.

امروز شنبه ۱۲ ماه ژوئن٬ هزاران نفر در شهرهاي دوسلدرف٬ کلن٬ فرانکفورت٬ برلين و اشوتگارت٬ برمن و ... به خيابان رفته و عليه حکومت اسلامي تظاهرات کردند.

شهرهاي مختلف آلمان امروز شاهد حضور هزران نفرازايرانيان معترض عليه حکومت اسلامي بود. فرياد خشم و نفرت عليه حکومت جنايتکاران و شعار مرگ بر جمهوري اسلامي در همه اين ميتينگها طنين انداز شد.

برلين : امروز شهر برلين شاهد يک ميتينگ بزرگ عليه سياستهاي رياضت اقتصادي و حمله به سطح معيشت مردم از طرف دولت آلمان بود. بيست هزار نفر در مرکز شهر برلين گرد آمده بودند و عليه سيستم سرمايه داري و مشکلات متعدد بعد از بحران اقتصادي سخنراني ميکردند. فعالين حزب کمونيست کارگري ايران در اين ميتينگ بزرگ حضور داشته و با پخش مانيفست و ده فرمان انقلاب ايران و همچنين اطلاعيه کميته آلمان به زبان آلماني در رابطه با يکسال بعد از شروع انقلاب در ايران٬به افشاگري در مورد حکومت اسلامي و ضرورت دفاع از انقلاب مردم ايران پرداختند.

همزمان در مرکز شهر برلين امروز ۱۲ ماه ژوئن٬ ايرانيان معترض عليه حکومت اسلامي نيز به خيابان رفته و به اعلام انزجار و نفرت از حکومت جانيان حاکم بر ايران پرداختند. در تظاهرات ايرانيان عليه حکومت اسلامي نيز اطلاعيه ها و مطالبي از جانب فعالين حزب کمونيست کارگري ايران به زبانهاي فارسي و آلماني بين حاضرين توزيع شد.

هامبورگ : به دعوت يک نهاد ايراني٬ امروز در مرکز شهر هامبورگ تظاهرات بزرگي برپا شد.فعالين حزب کمونيست کارگري با در دست داشتن پرچم و شعارهاي متعددي در اين حرکت حضور يافتند. شعار زنده باد آزادي و انقلاب انساني براي حکومت انساني به زبانهاي فارسي و آلماني در بين مردم توزيع کردند. شعارهاي مرگ بر جمهوري اسلامي و زنداني سياسي آزاد بايد گردد٬ بارها از سوي حاضرين اعلام ميشد. در اين برنامه نمايندگان احزاب آلماني سخنراني کردند.

فرانکفورت : فعالين حزب کمونيست کارگري ديروز و امروز جمعه و شنبه ٬ در مرکز شهرفرانکفورت با برپايي ميز اطلاعاتي و با پخش موزيک و صحبت کردن با مردم در مورد مبارزات مردم در ايران به جلب همبستگي مردم با اين مبارزات پرداختند.

نمايشگاه عکس عليه جمهوري اسلامي در مرکز شهر فرانکفورت با نمايش عکسهاي کشته شدگان در سال گذشته٬ و افشاگري در مورد ابعاد گسترده جنايات حکومت اسلامي به يک مرکز توجه مردمي تبديل شده بود که بدليل مسابقات فوتبال در محل حضور داشتند. . ميز اطلاعاتي مورد بازديد تعداد زيادي قرار گرفت. جوانان ومردم زيادي از اين ميز بازديد کرده و همبستگي خود با مردم ايران را اعلام ميکردند. اطلاعيه کميته آلمان حزب در مورد يکسال انقلاب مردم ايران٬ مانيفست انقلاب و اطلاعيه هايي در مورد اعدامها در ايران بين مردم توزيع ميشد.

کلن : شهر کلن شاهد حضور هزاران نفر در مرکزاين شهر بود. تظاهرات کنندگان بارها عليه حکومت اسلامي شعار داده و خواهان آزادي فوري زندانيان سياسي در ايران بودند. سپس چند نفر سخنران از جمله نماينده حزب چپ و يک نماينده از حزب سبز آلمان در محل تظاهرات عليه حکومت اسلامي حرف زده و از مبارزات مردم ايران پشتيباني کردند. اين تظاهرات به فراخوان ۱۷ سازمان و نهاد بود.

تشکيلات خارج کشور حزب کمونيست کارگري ايران – کميته آلمان
12 .06.2010
***
هامبورگ، آلمان
گزارش از تطاهرات در هامبورگ
امروز تظاهراتی از طرف انجمن ٢٢ خرداد در مركز شهر هامبورگ به مناسبت گرامیداشت سالگرد انقلاب مردم در ایران برگزار شد.
فعالین و اعضای حزب كمونیست كارگری ایران در این تظاهرات شركت فعال داشتند. با ترانسپارنت بزرگ و سرخ سرنگون باد جمهوری اسلامی و همچنین تعداد زیادی تراكت "زنده باد آزادی و برابری"٬ " زنده باد انقلاب انسانی برای حكومت انسانی" ٬ "آزادی برای همه زندانیان سیاسی" و " مرگ بر دیكتاتور" به زبانهای فارسی و آلمانی بین مردم پخش شد. تعداد زیادی نیز پیام حمید تقوایی به فارسی و اطلاعیه به مناسبت ٢٢ خرداد به زبان آلمانی بین تظاهركنندگان و مردم عابر در مركز شهر توزیع شد.
در این تظاهرات شعارهایی برای آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بیان و غیره از پشت بلندگو داده میشد. در خاتمه تظاهرات از طرف اعضای حزب چندین بار شعار مرگ بر جمهوری اسلامی٬ مرگ بر دیكتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گردد داده شد كه از طرف تظاهركنندگان تكرار شد.
سخنرانان پایانی این تظاهرات چند نماینده از احزاب آلمانی بودند كه پیام حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم را دادند و آروزی پیروزی هر چه زودتر مردم در ایران را كردند.یكی از سخنرانان خواستار محاكمه قاتلين مردم مبارز ایران شد.
این تظاهرات به مدت ٢ ساعت و نیم به طول انجامید.
نازنین برومند
از واحد هامبورگ


***
مالمو، سوئد

استکهلم، سوئد
برلین، آلمان

***
لندن
٢٢ خرداد، لندن: سفارت جمهوری اسلامی در محاصره هزاران مخالف رژیم
روز شنبه ٢٢ خرداد لندن شاهد تظاهرات پرشوری علیه جمهوری اسلامی بود. در اولین سالگرد خیزش انقلابی مردم علیه جمهوری اسلامی، جمعیتی بالغ بر ٢٠٠٠ نفر در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در غرب لندن گرد آمده و تظاهرات کردند. سرتاسر پیاده رو خیابان مقابل سفارت مملو از جمعیت و پرچم و پوستر بود. فریاد شعارها یک لحظه هم قطع نمی شد. علیرغم حضور وسیع پلیس برای جلوگیری از حمله احتمالی به سفارت، عوامل رژیم جرات بیرون آمدن نداشتند و تمام روز را وحشت زده در پناه مرکز جاسوسی و ترورشان سپری کردند.
در این تظاهرات صدها نسخه اعلامیه های حزب به فارسی و انگلیسی، از جمله پیام حمید تقوائی بمناسبت سالروز خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی، ١٠ خواست فوری مردم و لیستی از شعارهای تظاهرات در میان جمعیت و رهگذران پخش شد. شعارهائی مانند "مرگ بر جمهوری اسلامی"، "ترور، شکنجه، اعدام دیگر اثر ندارد"، "آدمکش برو گمشو!" مداوما از بلندگوهای حزب پخش می شد. همچنین سخنرانیهای پرشوری توسط فعالین حزب ایراد شد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – بریتانیا


اسلو، نروژ
گزارشی از تظاهرات ۱۲ یونی ۲۰۱۰، ۲۲ خرداد ۸۹ در اسلو، نروژ
روز شنبه ۱۲ یونی تظاهراتی به مناسبت یکمین سال آغاز جنبش انقلابی و آزادیخواهانه مردم ایران به فراخوان تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری واحد نروژ و تشکیلات نروژ حزب کمونیست ایران با شرکت مخالفان جمهوری اسلامی در محل سفارت رژیم اسلامی در اسلو برگزار شد.
تظاهرکنندگان با بر افراشتن پلاکاتها و تراکتهای مرگ بر جمهوری اسلامی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد، سفارت جمهوری اسلامی تعطیل باید گردد،و غیر و با حمل عکسهای جانباختگان راه آزادی از جمله فرزاد کمانگر و ندا آقا سلطان، و کارگر زندانی منصور اسانلو با سردادن شعارهای سرنگونی طلبانه و انقلابی به زبانهای فارسی‌ و نروژی خواهان برچیدن لانه تروریستها در اسلو شدند و همبستگی خود را با جنبش آزادیخواهانه مردم ایران اعلام داشتند.
در این تظاهرات پرچم جمهوری اسلامی به عنوان سنبل ۳۱ سال حاکمیت جمهوری تحجر اسلامی، حاکمیتی که در طول ۳۱ سال ابتدائیترین حقوق انسانها را پایمال کرده و هر گونه صدای آزادیخواهی را با زندان، شکنجه و اعدام جواب داده است، به آتش کشیده شد.
در طول تظاهرات بیانیه‌ها وسخنرانیهایی از جانب شرکت کنندگان در ارتباط با مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران و لزوم همبستگی با جنبش انقلابی مردم ایران برای سرنگونی رژیم اسلامی و برقراری آزادی ، برابری و رفاه ارائه گردید که بأاستقبال روبرو شد.
نرو ژ - تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری








***

گزارش تظاهرات حمایت از انقلاب مردم در ایران در واشنگتن دی سی
12 ژوئن 2010 فعالین آزادیخواه و سرنگونی طلب رژیم اسلامی موفق ترین تظاهرات را در واشنگتن دی سی برگزار کردند. در این روزسه تظاهرات از ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر در مقابل دفتر حفاظت رژیم اسلامی در خیابان ویسکانسین انجام شد. شرکت کنندگان شامل هواداران سلطنت ، فعاین اتحاد چپ واشنگتن دی سی، هواداران سازمان فدائیان خلق، فعالین حزب کمونیست کارگری ایران و تعداد زیادی از فعالین مستقل بودند. شرکت بی سابقه و بسیار تماشائی و همکاری نسبتا بالای شرکت کنندگان چشمگیر بود. شعارها بسیار رادیکال. از سرنگونی رژیم اسلامی تا خواست برابری زن و مرد و آزادی زندانی سیاسی، کارگر و دانشجو تا محکوم کردن تمام و کمال رژیم اسلامی و همه جناح هایش. چند مورد جالب:
الف- اتوبوس شهری و کامیون حامل شعارهای حمایتی از مبارزات مردم ایران(به عکسها مراجعه کنید)
ب- نمایش خیابانی دور چرخاندن آخوند و رقصاندنش با چادر سبز!( به ابتکار رفیق مجید آذریعضو حزب کمونیست کارگری ایران)
ج- تقویت و همکاری چپ و فریاد شعار: آزادی – برابری- حکومت کارگری
د-فرار جوان مزدور دفتر حفاظت که با قیافه "مامور امنیتی" می خواست برای ما خط کشی کند و با اعتراض ما فرار کرد و با شعار "مزدور برو گمشو" بدرقه شد!
ه-مصاحبه من ( سعید صالحی نیا) با تلویزیون صدای آمریکا و تلویزیون محلی بعنوان فعال حزب کمونیست کارگری در حمایت از انقلاب مردم در ایران.
و-چرخش کامل شعارهای "هواداران سبز" به شعار سرنگونی طلبی و انزوای بیشتر گردانندگان "جریان سبز" در منطقه واسنگتن دی سی.
ز- حضور فعال و مداوم دوست خوب ما خانم ماریا از" گروه ماموریت برای آزادی ایران" و حمایت او از شعارهای حزب ما. جا افتادن بیشتر شعارهای حزب ما در میان فعالین اپوزسیون از چپ تا راست!
انعکاس مبارزه قهرمانانه مردم در ایران هنوز در نیمه راه است و هر روز برگ درخشانی دیگر در صحنه فعالیت خارج کشور می سازد.
زنده باد انقلاب!
===============
کليپ تظاهرات 12 ژوئن در واشنگتن دي سي در حمايت از انقلاب مردم ايران
عکسهای تظاهرات واشنگتن دی سی به تاریخ 12 ژوئن 2010



تورونتو

گوتنبرگ
گزارش تظاهرات ۲۲ خرداد در شهر گوتنبرگ
به مناسبت آغاز جنبش انقلابی مردم ایران برعلیه حکومت اسلامی ، تشکیلات حزب کمونیست کارگری به مناسبت این روز در شهر گوتنبرگ همراه با سایر گروه های مخالف رژیم و سرنگونی طلبفراخوان به تظاهرات در این روز داد . تظاهرکنندگان در میدان مرکزی شهر تجمع کرده و سپس از خیابان مرکزی شهر به طرف یوتاپلاتسن حرکت کردند. در مسیر راهپیمائی ، تظاهرکنندگان به زبان سوئدی و فارسی شعارهای مرگ بر جمهوری اسلامی ، حکومت اسلامی ، نمی خواهیم ، نمی خواهیم . زندانی سیاسی ازاد باید گردد می دادند و با شعار ها و عکس های ندا و فرزاد توجه مردم را به خود و اعتراضات مردم ایران جلب کرد. همزمان فعالین حزب در مسیر راهپیمائی صدها نسخه از اطلاعیه حزب از جمله ، مانیفست انقلاب ، مانیفست زن ، ۱۰ فرمان و اطلاعیه ایران سوریداریتی به زبان سوئدی پخش گردید.در محل یوتاپلاتسن رفیق نوید مینائی از طرف حزب کمونیست کارگری ایران سخنرانی کرد. نوید مینایی در سخنرانی خود به وضعیت شکننده رژیم در داخل و خارج و تاثیر تظاهرات های خارج کشور بر این وضعیت رژیم در سطح بین المللی اشاره کرد . او گفت صف مبارزه علیه جمهوری اسلامی صفی متحد از خیابان های تهران و شیراز تا گوتنبرگ و پاریس است و باید با تلاش متحد و گسترده همه آزادی خواهان سراسر دنیا جنازه حکومت اسلامی را از ایران به زباله دان تاریخ بیندازیم و حکومتی مبتنی بر حرمت و کرامت انسانی در ایران برقرار کنیم. سخنان نوید مینائی مورد استقبال تظاهرکنندگان قرار گرفت .
تشکیلات حزب کمونیست کارگری ایران واحد گوتنبرگ
۱۳ ژوئن ۲۰۱۰، ۲۳ خرداد ۸۹
***
اتاوا



No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...