Saturday, February 26, 2011

شعر خوانی درانجمن ادبی امیر کبیر- هیلا صدیقی



بیانیه و فراخوان دانشجویان سبزدانشگاه تگزاس اِی اَند اِم برای سه شنبه های حمایت

0 comments

حضور پر شور و حماسی مردم سبز ایران در روزهای 25 بهمن و یک اسفند، بار دیگر به استبداد دینی ثابت کرد که جنبش آزادی خواهی مردم ایران، هم چنان زنده و استوار، به حرکت خود ادامه داده و تا به ثمر نشاندن همه آرمانهایش، با وجود همه دروغ ها، تهمت ها و تهدید ها، خواهد ایستاد.

پایه های حکومت استبداد و دیکتاتوری دینی، امروز سست تر و ضعیف تر از هر روز دیگر است. محصور کردن رهبران جنبش و تحت فشار قرار دادن آنها و خانواده هایشان، به وضوح، شاهدی است بر ترس و واهمه اقتدارگرایانی که همه اقتدارشان را وامدار سرکوب و ارعاب هستند. آنها، آنقدر در توهم قدرت غرق شده اند که نفهمیدند بالاتر بردن دیوار آهنی میان رهبران و مردم، نه تنها فاصله بین آنها را کم نخواهد کرد؛ بلکه نتیجه قطعی آن بالا رفتن کف خواسته ها و تقویت اراده تغییر به موازات همان دیوار آهنی خواهد بود.

تجربه تاریخی ملت ما و همه ملت های آزادی خواه ثابت کرده است که توسل به سیاست های نخ نمایی چون محصور کردن رهبران واقعی مردم، دستگیری های گسترده و شکنجه و تهدید و ارعاب، ایجاد توهم وجود دشمنان فرضی داخلی و خارجی و منسوب کردن حرکت آگاهانه مردمی به عوامل بیگانه و معاند، هیچ کمکی به بقای دیکتاتوری نخواهد کرد. افسوس که ترس از دست رفتن قدرت در حال زوال، آنچنان کورشان کرده که چاره ای ندارند جز اینکه با صدایی لرزان و نامطمئن و با استفاده از تریبون های بی اعتباری چون صدا و سیما، هم چنان بر طبل توخالی اقتدارشان بکوبند و همانگونه که همراه در حصر جنبش گفت: "فراعنه معمولا زمانی صدای ملت را می شنوند که بسیار دیر شده است."

وظیفه تک تک ماست که در مقابل این همه جنایت و دروغ و خیانت علیه مردم و کشورمان، سکوت نکنیم. بدین وسیله از همه روشنفکران، متفکران، دانشگاهیان، نخبگان و روحانیون، می خواهیم که در راستای ادای وظیفه ملی و دینی، با شکستن سکوت خود و محکوم کردن اقدامات اخیر حاکمیت در حصر خانگی همراهان جنبش سبز، با ملت ایران همصدا شوند. ما دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم نیز در جهت حمایت از خواسته های به حق و مشروع مردم داخل کشور و بطور ویژه دوستان دانشجوی داخل و در اعتراض به سرکوب گسترده تجمعات مسالمت آمیز قبلی مردم ایران و نیز حصر غیر قانونی همراهان جنبش سبز، همگام با همه هموطنان سراسر جهان، در سه شنبه های آخر سال، تجمعات اعتراضی خود را برگزار کرده و از تمام ظرفیت موجود در خارج از کشور، جهت اطلاع رسانی و حمایت از حرکت داخل کشور استفاده خواهیم کرد.

دوستان و همراهان شما،
دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم
شهر دانشگاهی College Station
Green Aggies - Texas A&M University

دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس ای اند ام برگزار می کنند: Tuesdays of Support سه شنبه های حمایت

0 comments


دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم، همگام با مردم سراسر ایران و در جهت حمایت از خواسته های به حق آنان، در سه شنبه های آخر سال خورشیدی، تجمعات اعتراضی و حمایتی خود را برگزار خواهند کرد.

مکان: مقابل دانشکده شیمی (Chemistry Fountain)

تاریخ: سه شنبه - (1 مارس، 8 مارس و 15 مارس) 2011

زمان: ساعت 12:30 ظهر تا 13:30 ظهر

مدت زمان کل مراسم: یک ساعت

برنامه مراسم: تجمع سکوت به همراه ارائه پوسترها و تصاویر مرتبط  و پلاکاردها

اطلاع رسانی: دوستان ظرفیت اطلاع رسانی ما در فیس بوک و از طریق ایمیل بسیار محدود است. لطفاً در اطلاع رسانی این مراسم از یکی از روش های زیر به ما کمک کنید.

  • 1) دعوت از دوستان فیس بوکی خود به attend کردن در صفحه ایجاد شده در فیس بوک به این آدرس (کلیک کنید)
  • 2) ارسال لینک (یا کپی و پیست) همین صفحه به دوستان از طریق ایمیل و یا اطلاع رسانی در فیس بوک و یا توییترتان
    در ادامه جهت اطلاع آنهایی که احیاناً با محل برگزاری مراسم آشنا نیستند، تصاویری از این محل قرار داده شده است.


    برنامه:
    تجمع برگزار شده یک تجمع سکوت می باشد. دوستان دانشجوی عزیز، حدالامکان با پوشش سبز و با در دست داشتن دست نوشته و شعار و پوستر های مرتبط با مراسم و بطور ویژه در حمایت از دانشجویان داخل ایران، نسبت به حضور گسترده، اقدام نمایند. با توجه به شروع ترم جدید و درک محدودیت های زمانی دانشجویان، بعضی از شعارهای مشترک در انتهای این پست آپلود شده اند. دوستان عزیز می توانند نسبت به پرینت و به همراه داشتن بعضی از این نوشته ها اقدام نمایند.

    لینک های مفید برای دانلود و موارد مورد نیاز و نکات مهم:
    • لینک بعضی از شعارها: این شعارها مربوط به مراسم قبلی 22 خرداد هستند و ممکن است بعضی از آنها، با مراسم حال حاضر همخوانی نداشته باشند. فایل به سه فرمت docx، pdf و زیپ شده در گوگل داک آپلود شده است.
    • خلاقیت فردی: از دوستانی عزیز تقاضا داریم، به همراه شعارهای پرینت شده، در صورت امکان شعارهای دست نوشته و آثار خلاقانه در زمینه های مختلف (هنر سبز) را نیز به همراه داشته باشند.
    • پارچه و بادکنک سبز: یک پارچه سبز نسبتاً طولانی از مراسم قبلی موجود است. دوستان عزیز می توانند در صورت نیاز، پارچه سبز را با هزینه بسیار پایین از والمارت کالج استیشن تهیه نمایند. تهیه تعدادی بادکنک سبز نیز برای مراسم مفید خواهد بود.
    • شعارهای متناسب با مراسم: اگر دوستان شعاری را جهت چاپ و نمایش در این این روز مناسب می بینند، لطفاً در دیوار فیس بوک مراسم (در این لینک) نوشته یا به ما ایمیل بزنید.
    • پیشنهادات: پیشنهادات و نظرات خود را در فیس بوک یا با ایمیل به ما اطلاع دهید.
    • تبدیل تصویر پروفایل: در صورت تمایل تصویر پروفایل خود را نیز به تصویر مناسب با این روز، تبدیل کنید. این وبسایت (کلیک کنید) شاید تصاویر مناسبی را برای استفاده داشته باشد.
    • آخرین درخواست: ما به کمک شما در اطلاع رسانی این مراسم نیاز داریم. خیلی از دوستان هنوز از برگزاری این مراسم اطلاعی ندارند. لطفاً از هر طریق ممکن (ایمیل، انتشار در فیس بوک، دعوت دوستان در فیس بوک و حتی اطلاع رسانی از طریق تلفن) به دیگر دوستان اطلاع دهید. همین الان تلفن را بردارید و دوستان خود را برای این مراسم دعوت نمایید.
    برگزاری این تجمع کمترین کاری است که ما می توانیم در حمایت از خواسته های مدنی مردم سراسر ایران،  انجام دهیم که با حضور شما عزیزان مطمئناً مراسمی با شکوه خواهد بود. با ما همراه باشید.


    سبز باشید
    دانشجویان سبز دانشگاه Texas A&M


    با کلیک بر روی تصاویر زیر، حالت بزرگ شده آنها قابل نمایش است.

    بیانیه و فراخوان دانشجویان سبزدانشگاه تگزاس اِی اَند اِم برای راهپیمایی یک اسفند: "مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می شوند، بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می برند."

    0 comments
    «مرده نپندارید کسانی که در راه خدا کشته می شوند، بلکه زنده اند و نزد خدای خود روزی می برند. »

    فریادهای آزادی خواهی ملت بزرگ ایران در 25 بهمن سال 1389 در عین سرکوب گسترده توسط حکومت، جهانی را حیرت زده کرد و خیابان های ایران را به لرزه در آورد. بار دیگر شهامت و شجاعت مردم ایران، خواب پریشان نظام سرکوب و وحشت را پریشان تر از همیشه کرد. امروز نهایت درماندگی و واهمه حاکمیت سرکوب از این همه یکپارچگی و یک صدایی مردم، به سادگی در تک تک گفتارها، رفتارها و تهدیدهای کودکانه ای همچون قطع تلفن و اینترنت رهبران و همراهان مردم مشهود و ملموس می باشد. اما آنها فراموش کرده اند که دیکتاتورها نه از ناتوانی سرکوب که از جهل، ندانستن و فاصله از خرد، مهر "باطل شد" را بر پرونده سیاه و ننگین عمر خود میزنند.

    مردم ایران نشان دادند که اقتدار پوشالی و موقت حاکمیت، نه تنها از حضور زنده مردم و از فریادهایشان در خیابان، بلکه حتی از جسم بی جان شهدای راه آزادی و پیام ماندگارشان نیز، واهمه دارند. تلاشهای مذبوحانه و شکست خورده حکومت، در مصادره خون و پیام جانباختگان راه آزادی، نهایت درماندگی و استیصال آنها را به تصویر کشید.

    امروز ملت ایران به خود و به دنیا ثابت کرده است که به حق، شایسته چنین حکومت مستبدی نبوده و نیست. بی تردید، مهم ترین پیام 25 بهمن این بود که هیچ گونه تهدید و ارعابی برای مقابله با سیل خروشان مطالبات به حق و مشروع مردمی که مقاومت بر خواسته ها را به عنوان استراتژی خود برگزیده اند، کارساز نخواهد بود. امروز حاکمیت دیکتاتوری، بهتر از همه، این مهم را می داند که محصور کردن رهبران جنبش، و هر نوع سرکوب، تنها باعث خواهد شد تا مردم، هر چه راسخ تر و محکم تر پیش به سوی آزادی گام بردارند.

    ما دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم، نیز از حرکت آزادی خواهی مردم ایران و به ویژه دانشجویان داخل کشور، حمایت نموده و همه توان خود را به کار می بریم تا انعکاس صدای آنها در خارج از کشور باشیم. بدین وسیله، ضمن محکوم کردن رفتار وحشیانه حکومت در سرکوب راهپیمایی آرام مردم آزادی خواه ایران در 25 بهمن، حمایت خود را از تجمع یک اسفند که برای بزرگداشت جانباختگان روز 25 بهمن برگزار می شود، اعلام می داریم. همچنین به حاکمیت نیز نسبت به ادامه حصر و بازداشت رهبران و همراهان و فعالان جنبش سبز هشدار داده و اعلام می کنیم که چنین رفتارهایی تنها باعث مستحکم تر شدن اراده مردم در جهت تغییر سرنوشت خویش خواهد شد که به نوبه خود، تغییر بزرگی در سرنوشت شما نیز خواهد بود.

    باور داریم که صبح نزدیک است...

    دوستان و همراهان شما،
    دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم
    (Texas A&M University: Green Aggies)

    گزارش تصویری از تجمع بزرگ دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اند اِم - 25 بهمن 1389

    2 comments

    دانشجویان دانشگاه Texas A&M تجمع بزرگی را در 25 بهمن 1389 برگزار کردند.

    این مراسم روز دوشنبه 14 ماه فوریه 2011، رأس ساعت 12:30 ظهر آغاز شده و تا 13:30 بعد از ظهر ادامه داشت. تعداد زیادی از جامعه بزرگ دانشگاهی ساکن شهر دانشگاهی College Station با حضور در این مراسم و با در دست داشتن پلاکاردها و پوسترهایی در حمایت از خواسته های مدنی جنبش سبز، همبستگی خود را با ایرانیان سراسر جهان و به ویژه دانشجویان و اساتید داخل کشور اعلام کردند. دانشجویان با اعلام حمایت از مردم داخل کشور، صحنه های زیبایی از نشاط و پویندگی جنبش سبز را به تصویر کشیدند. در مراسم برگزار شده، دانشجویان با راهپیمایی در صحن دانشگاه، شعارهایی در حمایت از خواسته های مردم داخل کشور و محکومیت سرکوب وحشیانه هم وطنانمان توسط دولت و حکومت دیکتاتوری دینی، سر دادند. مراسم، با قرائت بیانیه دانشجویان در حمایت همه جانبه از خواست های قانونی و به حق مردم داخل کشور و بطور ویژه دوستان دانشجوی داخل به پایان رسید.

    اطلاع رسانی بیشتر مراسم و ویدئوهای مرتبط از طریق همین بلاگ انجام خواهد گرفت.

    ویدئو کلیپ مراسم در یوتیوب


    تصاویر زیر در حالت resize شده و در سایز پایین، بر روی بلاگ قرار گرفته اند.




    بیانیه و فراخوان دانشجویان سبزدانشگاه تگزاس اِی اَند اِم برای راهپیمایی 25 بهمن: خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد، مگر آنکه خود بخواهند

    0 comments

    سی و دو سال پیش در چنین روزهایی پدران و مادرانمان به پا خواسته و پرچم آزادی خواهی را برافراشتند و با خون خود لکه های ننگین استبداد و دیکتاتوری را رنگین کردند. امروزبار دیگر تاریخ، در حال تکرار است.افسوس که دین فروشان دنیا پرست، گوشه چشمی به تاریخ نداشتند و امروز هم همان خواسته ها را از یک ملت دریغ می کنند؛ ملتی که هرگز تسلیم زر و زور و تزویر هیچ دیکتاتوری نشده و نخواهند شد.

    عبای  تنگ و پوسیده دیکتاتوری دینی، که به زور وحشت و سرکوب، بر قامت بلند اراده ملت ایران، پوشانده شد، امروز تار و پودش به دستان پر اراده همین ملت، یک به یک، در حال از هم گسستن است. ما دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم نیز برآنیم تا بخشی از فرایند گسستن این جامه پرخون باشیم و در مقایسه با آن همه جسارت و شهامت عزیزان هموطنمان، گامی هر چند کوچک برداشته و همگام با جامعه دانشجویی داخل و خارج کشور و همراه با تمام رهروان راه آزادی، به ندای مرگ بر دیکتاتور همه آزادی خواهان لبیک گفته و همراه با شما در روز 25 بهمن، روز سرنوشت ایران، تجمعی را برگزار نماییم. می آییم تا فریاد تظلم خواهی و ظلم ستیزی خود و شما را به گوش همه ظالمان و مستبدان رسانده و هم دلی وهمراهی خود با همه برادران و خواهران خود در جای، جای این کره خاکی که برای رهایی از زنجیرهای استبداد و دروغ به پا خاسته اند، را نشان دهیم.یک بار دیگر به پا خیزیم، مشت ها را گره و عزم ها را جزم کنیم و تا فرو نشاندن کاخ پوشالی و رو به زوال دیکتاتوری آرام نگیریم.

    بدینوسیله از همه هم میهنان عزیز، بطور ویژه دوستان دانشجوی داخل کشورمان، دعوت می کنیم، همگام با همه ایرانیان سراسر کشور در تجمع بزرگ 25 بهمن شرکت نمایند و بدینوسیله حمایت خود را از تمام آنهایی که فریاد آزادی سر می دهند، اعلام می نماییم. ما نیز همگام با شما، تلاش خواهیم کرد که صدای شما در خارج از کشور باشیم و نهایت تلاش خود را در جهت استفاده از تمام ظرفیت های موجود در خارج از ایران، در جهت اطلاع رسانی و حمایت از خواسته های شما به عمل خواهیم آورد.

    دوستان و همراهان شما،
    دانشجویان سبزدانشگاه تگزاس اِی اَند اِم
    Green Aggies

    ویدئوی متن پیاده شده این فراخوان را در زیر مشاهده می کنید.




    دانشجویان  دانشگاه Texas A&M، تجمع خود را روز دوشنبه ساعت 12:30 ظهر، مقابل دانشکده شیمی، برگزار خواهند کرد. اطلاعات بیشتر را در این لینک ببینید.

    مراسم 25 بهمن در دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم

    0 comments

    دانشجویان سبز دانشگاه تگزاس اِی اَند اِم، همگام با مردم سراسر ایران و در جهت حمایت از خواسته های به حق آنان، در 25 بهمن، به عنوان حمایت از جنبش های ضد دیکتاتوری خاورمیانه، در یک تجمع سکوت شرکت خواهند کرد.

    مکان: مقابل دانشکده شیمی (Chemistry Fountain)

    تاریخ: دو شنبه - 25 بهمن 1389، 14 فوریه 2011

    زمان: ساعت 12:30 ظهر تا 13:30 ظهر

    مدت زمان کل مراسم: یک ساعت

    برنامه مراسم: تجمع سکوت به همراه ارائه پوسترها و تصاویر مرتبط  و پلاکاردها

    اطلاع رسانی: دوستان ظرفیت اطلاع رسانی ما در فیس بوک و از طریق ایمیل بسیار محدود است. لطفاً در اطلاع رسانی این مراسم از یکی از روش های زیر به ما کمک کنید.

    • 1) دعوت از دوستان فیس بوکی خود به attend کردن در صفحه ایجاد شده در فیس بوک به این آدرس (کلیک کنید)
    • 2) ارسال لینک (یا کپی و پیست) همین صفحه به دوستان از طریق ایمیل و یا اطلاع رسانی در فیس بوک و یا توییترتان
      در ادامه جهت اطلاع آنهایی که احیاناً با محل برگزاری مراسم آشنا نیستند، تصاویری از این محل قرار داده شده است.


      برنامه:
      تجمع برگزار شده یک تجمع سکوت می باشد. دوستان دانشجوی عزیز، حدالامکان با پوشش سبز و با در دست داشتن دست نوشته و شعار و پوستر های مرتبط با مراسم و بطور ویژه در حمایت از دانشجویان داخل ایران، نسبت به حضور گسترده، اقدام نمایند. با توجه به شروع ترم جدید و درک محدودیت های زمانی دانشجویان، بعضی از شعارهای مشترک در انتهای این پست آپلود شده اند. دوستان عزیز می توانند نسبت به پرینت و به همراه داشتن بعضی از این نوشته ها اقدام نمایند.

      لینک های مفید برای دانلود و موارد مورد نیاز و نکات مهم:
      • لینک بعضی از شعارها: این شعارها مربوط به مراسم قبلی 22 خرداد هستند و ممکن است بعضی از آنها، با مراسم حال حاضر همخوانی نداشته باشند. فایل به سه فرمت docx، pdf و زیپ شده در گوگل داک آپلود شده است.
      • خلاقیت فردی: از دوستانی عزیز تقاضا داریم، به همراه شعارهای پرینت شده، در صورت امکان شعارهای دست نوشته و آثار خلاقانه در زمینه های مختلف (هنر سبز) را نیز به همراه داشته باشند.
      • پارچه و بادکنک سبز: یک پارچه سبز نسبتاً طولانی از مراسم قبلی موجود است. دوستان عزیز می توانند در صورت نیاز، پارچه سبز را با هزینه بسیار پایین از والمارت کالج استیشن تهیه نمایند. تهیه تعدادی بادکنک سبز نیز برای مراسم مفید خواهد بود.
      • شعارهای متناسب با مراسم: اگر دوستان شعاری را جهت چاپ و نمایش در این این روز مناسب می بینند، لطفاً در دیوار فیس بوک مراسم (در این لینک) نوشته یا به ما ایمیل بزنید.
      • پیشنهادات: پیشنهادات و نظرات خود را در فیس بوک یا با ایمیل به ما اطلاع دهید.
      • تبدیل تصویر پروفایل: در صورت تمایل تصویر پروفایل خود را نیز به تصویر مناسب با این روز، تبدیل کنید. این وبسایت (کلیک کنید) شاید تصاویر مناسبی را برای استفاده داشته باشد.
      • آخرین درخواست: ما به کمک شما در اطلاع رسانی این مراسم نیاز داریم. خیلی از دوستان هنوز از برگزاری این مراسم اطلاعی ندارند. لطفاً از هر طریق ممکن (ایمیل، انتشار در فیس بوک، دعوت دوستان در فیس بوک و حتی اطلاع رسانی از طریق تلفن) به دیگر دوستان اطلاع دهید. همین الان تلفن را بردارید و دوستان خود را برای این مراسم دعوت نمایید.
      برگزاری این تجمع کمترین کاری است که ما می توانیم در حمایت از خواسته های مدنی مردم سراسر ایران،  انجام دهیم که با حضور شما عزیزان مطمئناً مراسمی با شکوه خواهد بود. با ما همراه باشید.


      سبز باشید
      دانشجویان سبز دانشگاه Texas A&M


      با کلیک بر روی تصاویر زیر، حالت بزرگ شده آنها قابل نمایش است.

      تصاویر مراسم گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان عاشورای 1388 دانشگاه تگزاس ای اند ام

      0 comments

      جهت گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان عزیزی که در مراسم عاشورای سال گذشته مظلومانه جان خود را از دست دادند، دانشجویان سبز دانشگاه ای اند ام، تجمع سکوتی را برگزار کردند.

      در این مراسم یاد جانباختگان عاشورای سال 1388 با روشن کردن شمع و نمایش تصاویر آنها به همراه تصاویر سایر جانباختگان جنبش سبز و برخی زندانیان سیاسی به عنوان نماد همه آسیب دیدگان و جانباختگان جنبش سبز گرامی داشته شد.
      ---------------------------------------------------------------------
      تاریخ: پنج شنبه - 26 آذر 1389، 10 محرم 1432- 16 دسامبر 2010

      زمان: ساعت 5:00 عصر تا 6:00 عصر

      مدت زمان کل مراسم: یک ساعت





      ✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌ 

      *******************************


      *******************************
      ارسال به شبکهای اجتماعی 
      ☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝ 
      Share
      پیامهای قدیمی تر

      ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

      خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...