Monday, January 31, 2011


                        

قنبری: تفکیک جنسیتی توهین به دانشجو است 

تاریخ : ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ • شاخه : اهم اخبار٬ سرخط خبر چاپ این مطلب چاپ این مطلب
«تغییر»: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که طرح‌هایی مانند طرح تفکیک جنسیتی طرح‌های موفق و مناسبی نیستند، افزود: این طرح توهین به دانشجو است و به جای تفکیک جنسیتی باید روابط درست و رعایت حریم‌ها را به دانشجویان آموزش داد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نماینده ایلام با بیان این که طرح‌هایی مانند طرح تفکیک جنسیتی طرح‌های موفق و مناسبی نیستند، افزود: این طرح توهین به دانشجو است و به جای تفکیک جنسیتی باید روابط درست و رعایت حریم‌ها را به دانشجویان آموزش داد.
داریوش قنبری گفت: طرح تفکیک جنسیتی در خور و شان دانشگاه‌ها و دانشجویان نیست و نوعی توهین به آنها محسوب می‌شود چرا که این چنین طرح‌هایی در واقع مطرح می‌کنند که دانشجویان هنوز به بلوغ فکری لازم نرسیده‌اند و از این رو لازم است با چنین طرح‌هایی، ‌دانشجویان را کنترل کرد.
وی ادامه داد: کنترل‌هایی از این نوع با انتظاراتی که از دانشگاه‌ها که افراد علم پژوهش و فرهیخته در آن فعالیت می‌کنند در تعارض است و این طرح‌ها نمی‌تواند نتایج مطلوبی در پی داشته باشد.
قنبری ادامه داد: طرح تفکیک جنسیتی نمی‌تواند یک طرح سراسری باشد و نظر قاطع وزارت علوم نیست و تنها در سطح داخلی دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد و به نظر می‌آید که نمی‌تواند طرح موفقی باشد.
همچنین عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: نباید مشکلات انگشت‌شماری که توسط عده‌ای اتفاق افتاده است را مبنای عمل قرار داد و آن را به کل دانشجویان و دانشگاه‌ها تعمیم داد.
قنبری ادامه داد: مسئله مهم آموزش روابط درست و رعایت حریم‌ها است و نباید نگاه به ارتباط دختران و پسران فقط یک نگاه جنسی باشد بلکه باید‌ به تعاملات سازنده آنها توجه کرد و در این زمینه می‌توان به ازدواج‌های موفق میان دانشجویان و رقابت‌های تحصیلی اشاره کرد.
وی افزود: اگر این طرح بخواهد در تمام کلاس‌ها اجرا شود باید هزینه‌های زیادی را صرف گسترش فضای کلاس‌ها و استخدام اساتید کرد که به نظر نمی‌رسد این طرح بتواند عملی شود یا حتی تاثیری مثبت بر کیفیت آموزش داشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین بیان کرد: اجرای این طرح آثار سویی در سطح جامعه می‌تواند داشته باشد و بحث تفکیک جنسیتی از جمله مقوله‌هایی هست که فمنیست‌های افراطی نیز به آن می‌پردازند و باید مراقب بود که این مسئله توسط عده‌ای با چاشنی اعتقادات مذهبی گسترش پیدا نکند.
قنبری ادامه داد: باید سوءظن‌ها به افراد در جامعه و به ویژه قشر دانشجو کاسته شود و به این نکته توجه کرد که در جامعه مذهبی‌ای مانند ایران اصولاً افراد خود حریم‌ها و ارزش‌ها را به خوبی می‌دانند و نیازی نیست که عده‌ای کاسه داغ‌تر از آش باشند.




آینده اصلاحات در ایران: مصاحبه زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی

۱۵ ژانویه ۲۰۱۱
بسیاری میرحسین موسوی را رهبر جنبش سبز میدانند و شاید کسی مستحقتر از او در تحلیل جنبش سبز نباشد اما چون او در محاصره و کنترل کامل میباشد همسر وی، خانم زهرا رهنورد اخیراً در مصاحبه ای ویدئویی با "رسا" (رسانه سبز ایران) آینده جنبش سبز و ایران را تحلیل میکند که در زیر از یوتیوب منتقل شده است:


 

انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران؛ نمایش خیابانی "زنان در ولایت اهریمن پرستان"

فرستادن به ایمیلچاپمشاهده در قالب پی دی اف
velayatahriman_parastan4
روز یکشنبه ۱۰ بهمن ۸۹ خورشیدی ، در اعتراض به ظلم و ستم وارده به مردم ستمدیدۀ ایران بخصوص زنان آزادیخواه ایران زمین "انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران" و جمعی از حامیان و هواداران "کمیتۀ بین المللی حمایت از حقوق درویشان و دانشجویان در ایران" نمایش خیابانی "زنان در ولایت اهریمن پرستان" را به معرض تماشای عموم گذاشتند.
این برنامه با همکاری سازمان عفو بین المللی از ساعت ۱۲ تا ۱۵ در اسپیکینگ کرنر یکی از پرترددترین اماکن شهر لندن - هاید پارک شهر لندن پایتخت بریتانیا - برگزار شد.

نمایش خیابانی " زنان در ولایت اهریمن پرستان " بطور سمبلیک تصویری از "جنایات رژیم اهریمنی" ولایت فقیه و "اشاعه خرافات" و "ترس" با توسل به اعدام هموطنان و نقش ویژۀ نیروهای سپاه پاسداران ولایت در سرکوب هموطنان عزیزمان  بویژه زنان در ایران را  به معرض تماشای بینندگان گذاشت.
این نمایش با استقبال گسترده و بی سابقه ای از سوی شهروندان و جهانگردان بریتانیایی همراه بود ؛ خصوصاً در این برنامه نقاب از چهرۀ اصلی سیستم ولایت فقیه و مراسم اهریمن پرستی شان و قربانی کردن انسانها برای خشنودی اهریمن و وضعیت زنان در این سیستم پرداخته شد.
نکتۀ قابل تأمل در برگزاری این نمایش برانگیخته شدن بی سابقۀ حس کنجکاوی شهروندان بریتانیایی و جهانگردان در رابطه با موضوع ولایت فقیه و طرح سؤالات بیشمار از سوی تماشاگران حول تئوری مخوف ولایت فقیه بود.
اختصاصی - انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر در ایران
گزارش ویدئویی متعاقباً ارسال می گردد.

     

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...