Wednesday, January 18, 2012

خودرویی از لوتوس برای آینده + عکس


خودرویی از لوتوس برای آینده + عکس

این خودرو در طی 8 الی 9 ثانیه شتاب 0 تا 100 خود را بدست خواهد آورد و سرعت بیشینه این خودرو نیز 190 کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، شرکت خودرو سازی “لوتوس” اخیرا با کمک مالی سازمان محیط زیست آمریکا مشغول کار بر روی یک نمونه خودروی با آلایندگی کم شده است. با توجه به این که این طرح در مراحل ابتدایی خود به سر می‌برد هنوز اطلاعات آنچنانی از این خودرو فاش نشده است. تنها چند تصویر گرافیکی و توضیحات مختصری در زمینه این طرح از طریق مسئولان این شرکت منتشر شده است.
این خودرو از بدنه ای با آلیاژ ترکیبی فولاد، منیزیم و آلومینیم و با وزنی در حدود ۵۰۰ کیلوگرم ساخته خواهد شد. در این خودرو از یک موتور ۶۰۰ سی سی به قدرت ۵۰ اسب بخار قدرت خواهد گرفت . نوع موتور این خودرو هنوز مشخص نشده است.
جالب است بدانید این خودرو در طی ۸ الی ۹ ثانیه شتاب ۰ تا ۱۰۰ خود را بدست خواهد آورد. سرعت بیشینه این خودرو ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. موتور این خودرو با سوخت بنزین کار خواهد کرد اما بنا بر اخبار موجود به دلیل مصرف پایین تر از صرفه اقتصادی بیشتر و آلودگی کمتری برخوردار است.
در داخل این خودرو راننده در مرکز قرار گرفته و دو نفر سرنشین خودرو در پشت سر راننده قرار خواهند گرفت. در صورت تمایل مالک خودرو می‌تواند یا از فضای ۲٫۵ متری پشت به عنوان حمل بار یا به عنوان محلی برای حمل سرنشین چهارم استفاده کند. قیمت مرود نظر شرکت “لوتوس” برای این خودرو در حدود ۹۰۰۰ دلار تعیین شده است.

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...