Tuesday, June 21, 2011



 
بی توجهی میراث فرهنگی به کاخ هخامنشی”لیدوما”کاخ هخامنشی «لیدوما» در منطقه نورآباد ممسنی استان فارس با وجود آنکه چهار دوره کاوش از سوی باستان‌شناسان دانشگاه سیدنی استرالیا را به خود دیده است، همچنان زیر خاک مدفون است. روزنامه شرق از آخرین باری که گروه کاوش روی این محوطه هخامنشی کار کرده، ۱۲ ماه می‌گذرد، دور چهارم کاوش‌های این محوطه با پایان مهلت ویزای باستان‌شناسان استرالیایی تمام شد و بقایای بیرون آورده شده کاخ برای حفاظت به زیر خاک بازگردانده شد

رسیدگی به دو پرونده «تجاوز به عنف » استان گلستاندادگستری گلستان از بازگشایی دو پرونده «تجاوز به عنف» که یکی از آن‌ها به قتل منجر شده، در شعبات مختلف دادگستری این استان خبر داد. این سومین مورد تجاوز در ایران است که در یک ماه گذشته رسانه‌ای شده است. خبرگزاری مهر به نقل از مسئولان قضایی گلستان بدون ذکر تاریخ دقیق وقوع این حوادث گزارش کرده که یکی از این پرونده‌ها مربوط به پزشک زنی است که در یک منطقه‌ روستایی استان گلستان از سوی چهار مرد که به بهانه دریافت خدمات درمانی به وی مراجعه کرده بودند مورد «تعرض جنسی» قرار می‌گیرد.

بشار اسد: ۶۴ هزار نفر از معترضان حوادث سوریه تحت تعقیب هستندبشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در سومین سخنرانی خود از زمان آغاز اعتراضات در این کشور، گفت: تعداد افرادی که مقام‌های امنیتی سوریه به خاطر اعتراضات اخیر قصد بازداشت آنها را دارند ۶۴ هزار نفر است و شماری از آنها تاکنون خود را تسلیم مقامات کرده‌اند. سخنرانی روز دوشنبه رئیس جمهور سوریه که در دانشگاه دمشق انجام شد و به طور زنده از شبکه‌های تلویزیونی سوریه پخش می‌شد نخستین سخنرانی وی ظرف دو ماه اخیر است.

«اعلام آمادگی» روسیه برای راه‌اندازی نیروگاه بوشهر تا اواسط مردادماهبیش از ۹ ماه پس از راه‌اندازی اولیه نیروگاه اتمی بوشهر، سفیر ایران در روسیه، خبر داد که شرکت روس‌اتم، پیمانکار ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه، برای «راه‌اندازی» این نیروگاه در دهه اول اوت، اوسط مردادماه، اعلام آمادگی کرده‌است.

خرابکاری آمریکا در برنامه هسته ای ايران«ان پی آر» يا راديوی ملی آمريکا در سه مقاله مفصل به قلم مايک شوستر به بررسی جنگ مخفی ايالات متحده آمريکا در ايران پرداخته است و از آنچه که خرابکاری، ترور و جنگ سايبری عليه طرح ها و برنامه هسته ای ايران خوانده، پرده برداشته است.

«جدایی نادر از سیمین» برنده بهترین فیلم جشنواره سیدنی شدفیلم «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی در ادامه موفقیت های بین المللی خود به عنوان بهترین فیلم جشنواره سیدنی استرالیا برگزیده شد. به گزارش وبسایت رسمی جشنواره فیلم سیدنی، چِن کایگه، کارگردان اهل چین و رئیس هیئت داوران این جشنواره در سال ۲۰۱۱، روز یکشنبه جایزه ۶۰ هزار دلاری این جشنواره را به فیلم «جدایی نادر از سیمین» اهدا کرد.

اهمیت پرتاب ماهواره رصد در گفت‌وگو با پژوهشگر ایرانی عضو ناساجمهوری اسلامی روز چهارشنبه دومین ماهواره ایران را به نام رصد به فضا پرتاب کرد. مقام‌های جمهوری اسلامی پرتاب این ماهواره را نشانی دیگر از پیشرفت‌های علمی در ایران ارزیابی و تبلیغ می‌کنند. شروین تقوی از دانشمندان شاغل در سازمان تحقیقات فضایی آمریکا (ناسا) و مخترع ساعت اتمی ناسا، در گفت‌وگو با رادیو فردا به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ گفته است
آلبوم کامل ترانه های فارسی خواننده زن اسرائیلی در آستانه انتشارريتا، مشهورترين خواننده زن اسرائيلی که زاده ايران است، پس از ۴۰ سال زندگی در اسرائيل، آلبوم کاملی از ترانه های ايرانی خود را در اسرائيل و جهان عرضه می کند. اين تصميم ريتا توجه بسياری را در اسرائيل به خود جلب کرده است زيرا اسرائيلی ها فکر نمی کردند که ريتا هنوز چنان به ياد ايران باشد که بخواهد يک آلبوم کامل خود را به ترانه های فارسی اختصاص دهد.

تنش‌های تازه در بازار مسکنگزارش‌های انتشار یافته درباره افزایش نرخ اجاره و قیمت خرید مسکن نشان می‌دهد که در پی تب طلا و ارز، اقتصاد ایران بار دیگر با احتمال اوج‌گیری تب مسکن روبه‌رو است. فریدون خاوند، استاد اقتصاد در پاریس، در گفت‌وگوی اقتصادی روز رادیو فردا، به پرسش‌هایی در همین مورد پاسخ داده است.

دو سال بعد؛ گفت‌وگویی با شاهد آخرین لحظات زندگی ندادوشنبه ۳۰ خرداد ۹۰، دقیقاً دو سال است که از قتل ندا آقاسلطان در یکی از خیابان‌های تهران میگذرد، قتلی که در روز روشن و در مقابل چشمان ده‌ها تن از رهگذران و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری رخ داد. 

وحیدی آمریکا را تهدید کرد: عاقل باشید…!!در حالی که آقای رابرت گیتس، وزیر دفاع ایالات متحده روز گذشته (یکشنبه) حکومت ایران را به ارسال اسلحه برای گروه های خشونت طلب شیعه در عراق متهم کرده بود، و گفته بود که کاخ سفید و دولت عراق در حال فعالیت برای محدود کردن این تهدید هستند، وزیر دفاع حکومت ایران بار دیگر خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی از منطقه شد.

توقف انتشار روزنامه حزب‌اللهدر پی عدم انتشار روزنامه حزب‌الله و غیبت آن از دکه‌های روزنامه‌فروشی این سؤال پیش آمده بود که این روزنامه چه سرنوشتی پیدا کرده است. بولتن:پس از پیگیری‌ها، نهایتاً مسئولین روزنامه مذکور اظهار داشتند که به دلایل فنی انتشار روزنامه به شکل کاغذی متوقف شده و به صورت اینترنتی منتشر می‌شود. با این حال، سایت این روزنامه نیز از دسترس کاربران خارج شده است.

زن اندونزیایی در عربستان گردن زده شدخبرگزاری بین المللی زنان : یک زن اندونزیایی دیروز به جرم قتل یک زن عرب گردن زده شد. وزیر کشور عربستان از اجرای حکم اعدام درباره یک زن اندونزیایی خبر داد .

حکم اعدام برای جن گیر منتسب به برخی مقاماتمنابع غیر رسمی از صدور حکم بدوی اعدام برای جن گیر منتسب به برخی مقامات اجرایی خبر می دهند. به گزارش خبرنگار «آینده»، فرد مذکور که یکی از چند جن گیر دستگیر شده در پرونده افراد منتسب به جریان موسوم به انحرافی است، گویا به مجازات مرگ محکوم شده است. البته گویا اتهام وی نه افساد فی الارض و نه اتهامات سیاسی، بلکه زنای محصنه است که مجازات اعدام دارد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار آزادی فعالان حقوق زنان شدکمپین بین المللی حقوق بشر در ایران» از مقامات قضایی ایران خواست تا مریم بهرمن و محبوبه کرمی، دو فعال حقوق زنان را آزاد کنند. مریم بهرمن و محبوبه کرمی، دو فعال حقوق زنان و اعضای کمپین یک میلیون امضا در اواخر ماه گذشته بازداشت شدند.

معاون وزیر خارجه ایران: اگر علیه من پرونده دارید منتشر کنیدمحمد شريف ملک زاده که انتصاب وی به سمت معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران پر سر و صدا شده است، اتهام ها عليه خود را «دروغ محض» خوانده و از منتقدان خود خواسته اگر پرونده ای قضايی از او در دست دارند آن را منتشر کنند.

وزیر خارجه عراق: کمپ اشرف باید تا پایان امسال تعطیل شودهوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق، می‌گوید کمپ اشرف باید تا پایان سال جاری میلادی بسته شود. فردا:آقای زیباری که به تهران سفر کرده است امروز در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران گفت: از سازمان‌های بین‌المللی درخواست شده است که در این زمینه به عراق کمک کنند و در آینده نزدیک نیز جلسه‌ای در بغداد با حضور نمایندگانی از ایران، عراق و صلیب سرخ برگزار خواهد شد. ادامه مطلب …»

تعویض عکس شناسنامه؛ هر ۱۵ سالرییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: عکس شناسنامه ها هر ۱۵ سال باید عوض شود. مهر محمد ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور افزود: برای انطباق هرچه بهتر اسناد هویتی عکس شناسنامه ها باید هر ۱۵ سال یکبار عوض شود. ناظمی اردکانی همچنین با اشاره به سه ماموریت مهم ثبت وقایع چهار گانه حیاتی سازمان ثبت احوال اظهار داشت: صدور اسناد هویتی برای تمام ایرانیان داخل و خارج از کشور و تولید نشر آمار جمعیتی از وظایف مهم سازمان ثبت احوال است.

هرگونه استخدام جدید در آموزش و پرورش ممنوع شددولت اعلام کرد وزارت آموزش و پرورش موظف است با رعایت قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب ۲۳/۷/۸۷ عملکرد ریالی سال ۱۳۸۹ صرفا در مورد باقیمانده افراد حق التدریس و نیز حق التدریس نیروهای رسمی و پیمانی موجود محاسبه و عمل کند و درهر حال بکارگیری افراد جدید به صورت حق التدریس در سال ۱۳۹۰ نیز ممنوع است.

ملک زاده استعفا کرد؛ طرح استيضاح وزير خارجه از دستور کار خارج نشدلحظاتی پس از اعلام وصول طرح استيضاح علی اکبر صالحی، وزير امور خارجه، خبرگزاری های ايران اعلام کردند که محمد شريف ملک زاده از مقام خود در سمت معاونت این وزارتخانه استعفاء داده است ولی مجلس گفته که برای پس گرفتن طرح استيضاح اين استعفاء باید به طور رسمی اعلام شود. هيئت رييسه مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه طرح استيضاح آقای صالحی را با ۳۳ امضاء اعلام وصول کرد ولی لحظاتی بعد اعلام شد که محمد شريف ملک زاده از سمت معاونت اداری – مالی وزارت امور خارجه استعفاء کرده است.

ذوالنور: اگر احمدی نژاد به قهر خود ادامه می داد استيضاح می شدجانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران می گويد در ۱۱ روزی که احمدی نژاد سر کار خود حاضر نشد ۲۰۰ نفر از شخصيت های نظام با او صحبت کردند ولی فايده ای نداشت و سرانجام «وی از روی اجبار سر کار آمد چون ضرب الاجل مجلس تمام شده بود.»

کشف ۲۷ کیلوگرم طلایقاچاق در فرودگاه بوشهر بیست و هفت کیلو و۳۵۰ گرم طلای قاچاق در گمرک فرودگاه بین المللی بوشهرکشف شد. این مقدار طلا در ۲ ساک دستی مسافر پرواز دبی – بوشهر جاسازی شده بود. واحد مرکزی خبر:بخشی پور رییس گمرک فرودگاه بین المللی بوشهر ارزش تقریبی این میزان طلای کشف شده را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد وگفت : طلاها ضبط و تحویل مقام های مسوول شده است.
(ایران سایت (انگلیسی
صفحه دوم
صفحه سوم
صفحه چهارم
Share

 اوقات شرعی
3:51 مانده تا اذان ظهر    
04:25:10 اذان صبح
06:07:36 طلوع خورشید
13:18:57 اذان ظهر
20:28:44 غروب خورشید
20:49:39 اذان مغرب
اوقات به افق :    
اوقات شرعی

استعفای معاون وزیر خارجه در پی طرح استیضاح صالحی 

مجلس به وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان رای اعتماد نداد 

هواداران بشار اسد در سوریه راهپیمایی کردند 

لیبی: در حمله ناتو ۱۵ غیرنظامی کشته شده‌اند 

سناریوی مدحی، اقدامی ضعیف با رویکردی ساده انگارانه 

شکایت محمد‌ نوری‌زاد از دوستان قدیم و ستایش رخشان بنی‌اعتماد به دلیل هزار قامت مردانه‌اش 

ملك زاده استعفا كرد؛ ابهام در استيضاح وزير خارجه ايران 

سقوط توپولف در روسيه و كشته شدن دست‌كم ۴۴ نفر 

طرح استيضاح صالحي براي جلوگيري از نفوذ سرويس هاي جاسوسي 

آمريكا ۱۰ شركت مرتبط با كشتيراني‌ ايران را تحريم كرد 

مصاحبه تكان دهنده با زن كاشمري كه مورد تجاوز دسته جمعي قرار گرفت 

رادان جزئيات برخورد با بدحجابي را تشريح كرد 

هشدار حسينيان در مورد اتمام حجت با احمدي‌نژاد
بنی‌صدر: «زبان زور در سی‌سال گذشته یکی بوده است» 

محکومیت بن علی و همسرش به ۳۵ سال حبس» 

پشتیبانان جهانی حقوق بشر در شهر بن»

شادمانی کردهای ایرانی ازانتخاب ۳۶ نماینده کرد ترکیه» 

تردید در باره موفقیت طرح "عفاف و حجاب"»

ناآرامی‌های سیاسی منطقه، مانع کاهش بهای نفت 

از گشت امنیت اخلاقی در تهران تا گلاب‌گیری در کرمان 

از خاکسپاری سحابی تا رونمایی از تندیس نصیریان 

حمله سایبری هکرها به صندوق بین‌المللی پول 

گيتس: ايران سلاح هاي قدرتمند به شيعيان عراقي داده 

هیچکس جرأت اجرایی کردن حذف 3 صفر از پول ملی را ندارد

بهروز کمالوندی، معاون اداری و مالی وزارت خارجه شد 

آزادی متهمان «ظهور نزدیک است» 

نخستین تصویربرداری«رصد»ازفضای ایران 

اشعه فرابنفش تهران همچنان در«خطر بسیار شدید» 

پس‌گرفتن استیضاح صالحی منوط به متقاعد‌شدن استیضاح‌کنندگان است 

ساخت راه‌آهن درود - خرم‌آباد به اندیمشک نقطه عطفی در تحول اقتصاد لرستان 

صدور چک ارزی در گیت فرودگاه‌ها برای مسافران خارج از کشور 

«ورودآقایان ممنوع»، «قصه پریا» و... 

« حمید سجادی» وزیر ورزش و جوانان نشد 

احمدی‌نژاد وارد مجلس شد 

معدل سفر هیئت تجاری لرستان به کشور بلغارستان معدل قابل قبولی بود. 

حذف همراه در گذرنامه‌های الکترونیکی 

خودداری نظام پزشکی از امضای تعرفه‌های 90 

سهمیه بنزین تیرماه تثبیت شد 

«نشریه 9 دی»توقیف شد 
ایران سایت 




ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...