Wednesday, May 20, 2020

پلیس ایران: حجاب در ایران اجباری است، حتی در اینستاگرام



معاونت پلیس فتا اعلام کرده از این پس با کسانی که عکس بی حجاب در فضای مجازی منتشر می‌کنند مانند مجرم برخورد خواهد شد. یک حقوقدان اما جرم بودن بی‌حجابی در فضای مجازی را از نظر حقوقی درست نمی‌داند.

معاون اجتماعی پلیس فتا اعلام کرد کشف حجاب در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‌شود و هر شخصی که قانون حجاب را در فضای مجازی رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته خواهد شد.
سرهنگ پاشایی تصریح کرد: «هیچ تفاوتی میان جرائم در فضای مجازی و واقعیت وجود ندارد و هر امری که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود قطعا با آن برخورد خواهد شد و پلیس در این رابطه با جدیت عمل می‌کند.»
این مقام انتظامی سپس با تاکید بر اینکه "در فضای مجازی هیچ تفاوتی میان افراد پرطرفدار و افرادی که فالوورهای کمتری دارند، وجود ندارد" جلوی این گمانه‌زنی را که شاید این قانون فقط شامل حال سلبریتی‌ها و کسانی شود که طرفداران زیادی در فضای مجازی دارند، گرفت و تصریح کرد: «هر شخصی که در فضای مجازی مرتکب تخلف شود و موارد فوق را رعایت نکند به عنوان مجرم شناخته ‌خواهد شد.»
معاون پلیس فتا به قانون تعیین مصادیق استفاده مجرمانه از فضای مجازی که در سال ۸۸ تصویب شده، اشاره کرده که بر اساس آن پخش محتوایی که خلاف اخلاق و عفت عمومی باشد در فضای مجازی جرم محسوب می‌شود.

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...