Wednesday, February 9, 2011

Persian Dance





(با سپاس از یار سبز ما مرتضی‌)



 



جشن پیروزی ما زمانی است که شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را در تاریخ انقلاب بخوانیم
جرس: در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی به همین مناسبت بیانیه ای صادر کرده و خاطرنشان ساخته اند "اینک پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب شاهد آنیم که قانون توسط مدعیان انقلاب و حقوق مسلم شهروندان توسط زورمداران به سخره گرفته می شود."

به گزارش کلمه، در بخشی از این بیانیه آمده است: تنها پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلابمان با کمال تأسف شاهد عدول از اصول مترقی قانونی که ثمره خون شهدای جان برکف انقلاب است هستیم! امروز ما شاهد آنیم که قانون توسط مدعیان انقلاب و حقوق مسلم شهروندان توسط زورمداران به سخره گرفته می شود.

خانواده های زندانیان سیاسی همچنین در آستانه سالروز پیروزی انقلاب، از مسئولین قضائی خواسته اند که زندانیان را گروگان سیاسی فرض نکنند و با آزادی بدون قید و شرط آنان، هزینه های مادی و معنوی گزافی که بر نظام تحمیل می شود، کاهش دهند.

متن کامل این بیانیه که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، بدین شرح است:
بسم رب الشهداء والمظلومین
سی و سه سال پیش در چنین ایامی ملت رشید ایران یک صدا و یک زبان به ظلم و ستمی که چون چتر برفراز سر مردمان سایه گستر شده بود، «نه» گفتند و چند روزی پس از ورود رهبر تبعیدی انقلاب به خاک وطن، این نهضت مردمی به پیروزی رسید.

یادمان هست که روح الله الخمینی در عصر پهلوی اهتمام بسیار به نصیحة الملوک داشتند و اگر به این نصایح مشفقانه مبنی بر توجه به احکام مبین اسلام و اقبال به مردم و خواست و اراده آنان توسط حکومت وقت توجه می شد، چه بسا انقلابی صورت نمی گرفت. انقلاب اسلامی به اعتراف پژوهشگران اجتماعی و ناظران سیاسی از مردمی ترین انقلاب های جهان است و این ویژگی در کنار رهبری مدبرانه و مبتنی بر آراء اکثریت مردم قانون اساسی را ثمر داد که در نوع خود از مترقی ترین قانون اساسی کشورهاست. در اصول متعدد قانون اساسی بر آزادی بیان، مطبوعات، تجمعات و گروه ها و تشکل ها و احزاب، تأکید شده است.
و اینک تنها پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلابمان با کمال تأسف شاهد عدول از اصول مترقی قانونی که ثمره خون شهدای جان برکف انقلاب است هستیم! امروز ما شاهد آنیم که قانون توسط مدعیان انقلاب و حقوق مسلم شهروندان توسط زورمداران به سخره گرفته می شود. اگر تا دیروز شاهد تحدید آزادی اندیشه و بیان و تجمعات و احزاب و مطبوعات توسط اقتدارگراها بودیم، امروز شاهد نادیده گرفتن کامل حقوق مصرح در قانون اساسی توسط کودتاگران هستیم و با دخالت نظامیان درامر انتخابات در کمال ناباوری مهمترین ثمره انقلابمان را که انتخابات آزاد است، به یغما رفته می بینیم. دخالتی که علیرغم وصایای مؤکد امام راحل و منع کامل آن صورت گرفت و خشم مردم آگاه و اعتراضات گسترده آنان را برانگیخت.
نتیجه این اعتراضات آرام برخوردهای خشنی بود که در کوچه و خیابان با مردم که امام راحل هرگز رأیشان را زینتی نمی خواست، صورت گرفت و این گونه برخوردهای خشن و از سر جهالت یا تعمدی مخرب به ریخته شدن خون های پاک و پر شدن زندان ها از بی گناهانی منجر شد که گاهی تنها شائبه مخالفتشان با سیاست های دولت و یا نقدهای مصلحانه و مشفقانه شان کینه توزان خشونت گرا را به بازداشتشان واداشته بود. از فردای کودتا دستگیری گسترده فعالان سیاسی و اجتماعی و اصحاب رسانه و مخالفان شناخته شده سیاست های شکست خورده دولت آغاز شد و شیوه های غیرقانونی اتخاذ شده در دستگیری ها و اقدامات غیرقانونی برای گرفتن اعتراف و اقرار علیه خود و دیگران و شکنجه های روحی و بعضا فیزیکی، تشکیل دادگاه های نمایشی غیرقانونی و صدور احکام فله ای نمایشی همگی موجب تیره تر شدن فضای شبهه ناک پس از انتخابات بود. و متأسفانه این روند ظالمانه که توسط نیروهای امنیتی سپاه و اطلاعات اعمال می شد، در مقاطعی و در مناسبت هایی اوج می گرفت و گروه های گسترده تری را در سطح اجتماع درگیر می کرد و به همین نسبت خانواده های زیادی در معرض ظلم و ستم قرار گرفتند که با ارعاب به سکوت واداشته شدند و شکایتشان را به محضر خدا بردند. اینک پس از سپری شدن یک سال و هشت ماه از انتخابات شبهه ناک ۸۸ هنوز داغ آسیب دیدگان حوادث پس از انتخابات تازه است. هنوز عزیزان ما براساس احکام فله ای دادگاه های فرمایشی که به فرموده صادر و اجرا شده دربند ستم اسیرند و تعدادی از آنان حتی برای یک روز به مرخصی نیامده اند تا خانواده هایشان حضور گرمشان را احساس کنند و پس از این همه درد هجران و فراق دمی بیاسایند. هنوز مسئولان خیره سرانه و لجوجانه از اطلاق عنوان زندانی سیاسی بر عزیزان ما که جرمشان صرفا نقد است و داشتن نظر مخالف، استنکاف می ورزند و برای داشتن مجوز سخت گیری های بیشتر بر این مظلومان عنوان مجرم امنیتی را بر آنان بار می کنند تا دستشان برای هرگونه عمل خلاف و غیرقانونی علیه آنان و خانواده هایشان باز باشد. این اقدام نابخردانه در حالی صورت می گیرد که براثر آن، بیش از زندانی سیاسی و خانواده اش، اعتبار نظام لطمه می بیند و مسئولین امنیتی و قضائی زیرسوال می روند.

ما خانواده های زندانیان سیاسی در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نهایت تأسف خود را از فاصله های متأثر کننده از اصل انقلاب و آرمان های آن که با نادیده گرفتن قانون و نقض حقوق بشر ایجاد شده و می شود، اعلام می داریم. و تأکید می کنیم که جشن پیروزی ما زمانی است که شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد را در تاریخ انقلابمان بخوانیم نه این که این شعار مختص دیروز و امروزمان باشد و تضییع حقوق عزیزانمان و هتک حرمت و نادیده گرفتن کرامت انسانی و اعمال فشارهای سخت بر ما خانواده ها به پایان برسد نه این که برای نو به نو شدن عملیات ایذایی ستاد بحران تشکیل شده و از خزانه تهی بیت المال برای آن هزینه شود.

ما خانواده های زندانیان سیاسی امروز در آستانه سالروز پیروزی شکوهمندترین انقلاب مردمی جهان از مسئولین قضائی می خواهیم عزیزان ما را گروگان سیاسی فرض نکنند و با آزادی بدون قید و شرط آنان هزینه های مادی و معنوی گزافی که بر نظام تحمیل می شود، کاهش دهند. ما در این ایام مبارک چشم انتظار رهایی عزیزانمان هستیم و خانه دل را به امید وصلشان آذین می بندیم و کودکانمان کاغذهای رنگی را از صندوق خانه ها در آورده اند تا سر در خانه هایمان را با آن زینت دهند. عزیزانمان را که طی این ماه ها تحت سخت ترین شرایط بوده اند به ما که طی این ماه ها تلخ ترین ایام زندگیمان را گذرانده ایم بازگردانید.

والسلام
جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی
ارسال به :

پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۹
برای خاورمیانه ای دمکراتیک تلاش می کنیم

شعار مردم مصر در میدان تحریر علیه خامنه‌ای

هم‌زمان با ادامه درگیری‌ها در مصر، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط خبر داد که برخی تظاهرات‌کنندگان مصری به مخالفت به سخنان آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته‌اند‌.
این روزنامه با اشاره به درخواست موسوی و کروبی برای برگزاری تظاهرات در حمایت از مردم مصر، نوشته است: "شماری از تحصن کنندگان در میدان تحریر که از ۲۷ ژانویه گذشته در آنجا حضور دارند، اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای را رد کردند و گفتند که آنها برای خاورمیانه ای دمکراتیک  تلاش می‌کنند و برای صادر کردن انقلاب مصر به ایران اقدام می‌کنند."
واکنش به سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که پیش از این و پس از سخنان خامنه ای درنماز جمعه تهران درباره اعتراضات در مصر، گروه اسلام‌گرای اخوان‌المسلمین نیز به این سخنان واکنش نشان داده بود.
آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم نماز جمعه تهران تحولات سیاسی خاورمیانه را "بیداری اسلامی" خوانده و علت اصلی اعتراضات مصر را "اطاعت محض" رئیس جمهوری این کشور از آمریکا ارزیابی کرده بود. وی همچنین چند بار از حسنی مبارک، رییس‌جمهور مصر با لفظ "نامبارک" یاد کرده بود.
وی ادامه داده بود: "حوادث امروز شمال آفریقا برای ملت ایران معنی خاصی دارد. این همان چیزی است که همیشه به عنوان حدوث بیداری اسلامی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود."
در همان زمان اخوان المسلمین  در پاسخ به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی، اعلام کرد که "قیام مردم مصر" شامل همه اقشار این کشور نظیر مسلمانان، مسیحیان و تمامی نگرش های سیاسی موجود در مصر است و یک "انقلاب اسلامی" نیست. اخوان المسلمین در بیانیه کوتاهی تاکید کرده بود که این گروه نه به دنبال کسب قدرت است و نه برنامه ای برای این کار دارد، بلکه فقط خواستار اصلاحات در مصر است.
در واکنش به این بیانیه، سایت رجانیوز، انتشار چنین متنی را ناشی از نفود سازمان مجاهدین خلق - از گروه‌های اپوزیسیون جمهوری اسلامی  ـ دانسته بود.
اما چند روز پس از نمازجمعه، به دنبال مصاحبه یک عضو ارشد اخوان‌المسلمین، اوضاع دیگرگونه شد. الهلباوي، عضو ارشد اين جنبش، سخنگوی سابق اخوان المسلمین در اروپا و از موسسین شورای اسلامی (مسلمانان) بریتانیا  در مصاحبه با بی بی سی فارسی گفت: "من از امام خامنه ای و تمام کسانی که از انقلاب مصر حمایت می کنند متشکرم".
این عضو اخوان المسلمین درباره حمایت‌های احمدی‌نژاد نیز چنین اظهارنظر کرد: "من هم امیدوار بودم دولت خوبی مثل دولت ایران و رئیس جمهوری خوب و شجاعی مثل آقای احمدی نژاد داشتم."
پیش از این بسیاری از روحانیون و ائمه جمعه، در سخنان خود، اعتراضات در تونس و مصر را ستوده بودند. سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان، گفته بود: "پس از گذشت 31 سال از انقلاب اسلامی این پدیده‌ها بدیع است و منصفانه باید گفت این تحرکات پس لرزه انقلاب اسلامی است که ملت ایران آن را به راه انداختند."
آیت‌الله نوری‌همدانی، از مراجع تقلید هم، اعتراضات در مصر و تونس را چنین تحلیل کرده بود: "موج‌هايي از نور انقلاب اسلامي به کشورهايي همچون تونس، مصر، اردن و يمن رسيده و مردم بيدار شده‌اند. به برکت انقلاب اسلامي در تونس بعد از 50 سال صداي اذان شنيده شد و بعد از 25 سال نماز جمعه بر پا شد."
وی همچنین در سخنان دیگری، این حرکت‌ها را از "نشانه‌های ظهور" دانسته بود.
آیت‌الله مجتهد شبستری امام جمعه تبریز نیز در سخنانی چنین اظهارنظر کرد: "مشاهده ایرانی توسعه یافته در ابعاد مختلف علمی، دفاعی، عدالت اجتماعی و اسلامیت، ملت‌های منطقه را به جوش و خروش واداشته است.  این حرکت هشداری برای فتنه‌گران داخلی و خارجی است... فتنه‌گران داخلی باید از حوادث کشور‌های تونس و مصر عبرت بگیرند."
 سایت رجانیوز نیز با بازنشر سخنان قدیمی از رهبر جمهوری‌اسلامی، از "پيش‌بيني رهبر حکيم‌ انقلاب درباره تحولات‌ خاورميانه و مصر" سخن گفت.
حتی سایت رسمی رهبر جمهوری اسلامی نیز با انتشار ویژه‌نامه‌ای، به نقل از آیت‌الله خامنه‌ای نوشت: "شكى نيست كه بر اساس حقايقى كه خداى متعال تقدير كرده است، خاورميانه‌ى جديد شكل خواهد گرفت و اين خاورميانه، خاورميانه‌ى اسلام خواهد بود."
ویژه‌نامه این سایت شامل مجموعه‌ای از سخنان رهبر جمهوری‌اسلامی درباره وقایع خاورمیانه و پیش‌بینی‌های وی از "اسلامی شدن" حکومت‌های منطقه بود.
در واکنش به چنین اظهاراتی بود که رابرت گیبز، سخنگوی کاخ سفید گفت: "خیلی جالب است که ایران با توجه به اقدام های دولت این کشور در برخورد با اعتراض های مشابه مردم خود در سال ۲۰۰۹، این چنین موضع گیری می کند."

جدیدترین مطالب روز





شما اگر مریض شوید برای درمان پیش پزشک می روید و داروها و توصیه های او را به کار می گیرید، اما اگر همین پزشک از دنیا برود آیا باز هم می تواند برای شما نسخه بنویسد؟ آیا به قبراو مراجعه می کنید؟ و یا او را به فریاد می خوانید؟
شخصی که در نوفل لوشاتو می گفت پدران ما حق نداشتند برای فرزندانشان تعیین تکلیف کنند، خودش پس از پا گذاشتن در جمکران با اصل ولایت فقیه و آنهم بنیابت از خدا برای همه و تا آخر العمر تعیین تکلیف کرده...
دیروز هم همین آقایی که مسئول این چیزهاست، سر ناهار پیش من آمده بود و یک چیزی مطرح می‌کرد. گفتم آقا این‌قدر ایرانی‌گری، ایرانی‌گری نکنید. یک تشری هم آنجا به او زدم، از این کار خوشم نمی‌آید!
فقیهان در خدمت امام زمان نیستند، امام زمان در خدمت منافع اقتصادی و سیاسی فقیهان است. فقیهان هیچ کاری برای امام غائب نمی کنند و نمی توانند بکنند، اما مفهوم امام زمان به کار فقیهان می آید و ثروت و قدرت سیاسی را به "حق ویژه" آنان تبدیل می کند.
این سه قاضی به اتفاق توجه اتهام را به معاون رئیس جمهور قطعی می‌دانند ولی متاسفانه مقاومت در برابر اجرای قانون همچنان ادامه دارد. آیا این حركت كه صراحتاً با قانون اساسی ناسازگار است، برای قاضی حجتی فراهم می‌كند؟
این است نتیجه پنیر خوردن و دل به عمامه سپردن که کودک زیر آوار را ندیده عکس احمدی نژاد بر دیوار مانده را باور می کنند.
كى از راههاى تقويت نفوذ تهران در عراق، استفاده از زنانى اعلام شد که با عقد موقت به شيوخى سپرده مى شدند كه به هر دليل يا بهانه اى به ايران سفر مى كنند. 
LIKE ME 


















ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...