Friday, January 28, 2011


بدنبال تحریمهای سازمان ملل : حسابهای بانکی تلویزیون ایران در لندن مسدود شد

Friday, January 28, 2011
By Editorial Farsi
ایران بریفینگ : جمهوری اسلامی در حالی که از طریق نهادهای نظامی همچون سپاه پاسداران با پخش امواج مخرب بروی طول موج شبکه های ماهواره ای پارازیت می فرستد و مانع از دریافت آنا ن توسط گیرنده های ماهواره ای شهروندان می شود و داشتن هرگونه دیش ماهواره را اصولا برای شهروندان جرم تلقی نموده  و همچنین  شبکه های فارسی زبان ماهواره ای را برانداز و عامل ناتوی فرهنگی دشمن می داند خود بیش از ۱۷شبکه  رادیو تلویزیونی ماهواره ای دارد که به زبانهای فارسی ، عربی ، روسی ، آلمانی ،اسپانیولی و انگلیسی اقدام به پخش برنامه های تلویزیونی می نماید .
پرس تی وی از جمله رسانه های تبلیغی خارجی زبان ایران است
پرس تی وی از جمله رسانه های تبلیغی خارجی زبان ایران است
اما در اقدامی دیگر با استفاده از قانون آزادی بیان و فعالیت آزادانه رسانه ها در لندن اقدام به ایجاد رسانه انگلیسی زبانی به نام «پرس تی .وی » نموده است .پرس تی ‌وی ۱۷ تیر۱۳۸۶ با حضور محمود احمدی نژاد؛ رئیس جمهور وقت ایران در دفتر نمایندگی این تلویزیون در تهران رسما افتتاح شد.
پرس تی وی گرچه در نگاهی اجمالی با برنامه هایی که از تلویزیون دولتی ایران پخش می شود فرق زیادی دارد اما در نگاهی دقیق عینا همانی است که سیاستهای رسانه ای جمهوری اسلامی دنبال می کند . « پرس تی .‌وی» مدعی است که با شعار «خبر از نگاه جدید» برای شکستن سلطهٔ رسانه‌های گروهی غربی تاسیس شده استو اهدافش را در تارنمای خود چنین بیان کرده است : شکستن انحصار قوی رسانه‌های غربی ، به وجود آوردن پلی میان فرهنگ‌های مختلف و تاکید بر نمایش تفاوت‌ها و مشترکات سیاسی و فرهنگی با توجه به شرایط انسانی .
حضور آزادانه و فعالانه رسانه ای جمهوری اسلامی در لندن از همان ابتدا با موجی از مخالفتهای مردمی و بین المللی مواجه شد ، حتی پارلمان لندن نیز اینموضوع را پیگیری نمود اما بر اساس قانون اساسی پادشاهی بریتانیا عملا جلوگیری از این اقدام میسر نبود اکنون اما احتمالا به پیروی از تحریمهای جمهوری اسلامی از سوی سازمان ملل و دولت آمریکا از روز پنج‌شنبه، حساب بانکی شبکه تلویزیونی «پرس‌تی.وی» تلویزیون انگلیسی زبان متعلق به دولت جمهوری اسلامی ، در انگلیس مسدود شده است.
به نقل از روزنامه تایمز چاپ لندن، حساب بانکی اصلی شبکه «پرس تی.وی» در بانک «نشنال وست مینستر بانک» مسدود شده است.
مشاور حقوقی «پرس تی.وی» در لندن گزارش داده است که بانک «نشنال وست مینستر بانک» از دادن توضیح در مورد این اقدام خود، خودداری کرده است.
جمشید ابراهیمی رئیس شبکه های برون مرزی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی با تائید این خبر اعلام کرد دولت انگلستان بعضی از حساب‌های شبکه انگلیسی زبان «پرس‌تی‌وی» که به‌طور ۲۴ ساعته از تهران و لندن برای مخاطبان بین‌المللی برنامه پخش می‌کند و وابسته به دولت ایران است را در بانک‌های مختلف بریتانیا تعطیل کرده است.
آقای ابراهیمی بریتانیا را متهم به اقدامی خلاف قانون کرده و افزوده است: «بانک‌ها حق ندارند حساب بانکی رسانه‌ای را که بر اساس قانون آن کشور عمل می‌کند، بدون دلیل ببندند.»
محمد سرافراز معاون برون مرزی صدا و سیمای دولتی جمهوری اسلامی نیز اظهار داشت: «پرس‌تی‌وی شرکتی است در لندن که بر اساس قوانین انگلیس به ثبت رسیده است و مطابق قانون آن کشور نیز فعالیت رسانه‌ای می‌کند.»
این در حالی است که هیچ مقام بریتانیایی و سایت پرس‌تی‌وی تاکنون این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.
آقای سرافراز همچنین بدون آنکه به سند و مدرک خاصی اشاره نماید اظهار داشته است که «اسناد منتشر شده از پشت صحنه ارتباطات انگلیس» نشان می‌دهد که مقام‌های امنیتی بریتانیا به‌دنبال تعطیلی پرس‌تی‌وی هستند.
Share
دنبال در تویتر
ارسال به شبکهای اجتماعی 

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...