Tuesday, January 25, 2011



۰۵,۱۱,۱۳۸۹
kargar05
خبرگزاری هرانا - طی یک ماه گذشته کارفرمایان شرکت کشت و صنعت مهاباد اقدام به تعدیل نیرو نموده و بیش از ۳۰ نفر از کارگران خود را اخراج نموده اند.
کشت و صنعت مهاباد یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تولیدی موجود در منطقه مهاباد است که تولیدات آن شامل مرغ مادر، مرغ گوشتی و جوجه یک روزه می‌باشد؛ همچنین بزرگ‌ترین کشتارگاه مرغ، گاو و گوسفند منطقه در این شرکت قرار دارد.
براساس گزارش کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری، بالغ بر ۲۰ نفر از کارگران اخراجی بین ۵ تا ۱۰ سال سابقه کار در این شرکت را داشتند.
هر چند طی نیمه اول سال ۸۹ شرکت مذکور، از طرف بانک کشاورزی بیش از ۵ میلیارد تومان وام جهت ساماندهی و ارتقا سطح کیفی کارخانه دریافت نموده است، اما با این وجود، روز به روز فشار بر کارگران را افزایش داده و در حال حاضر نبود امنیت شغلی یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که کارگران با آن درگیر هستند.
به گفته یکی از این کارگران، اگر طی روز‌های آینده کارفرمایان نسبت به جوجه ریزی واحد ۲ شرکت اقدام ننمایند، روز‌های آتی شاهد موج وسیعتری از اخراج کارگران خواهیم بود.
  
 
دنبال در تویتر

ShareThis

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...