Tuesday, January 25, 2011



آلمان ايران را به تحریم های بیشتر تهديد كرد
آلمان ايران را تهديد كرد
اصلاحات نیوز: فارس نوشت: صدراعظم آلمان با وجود ناکارامدی تحریم‌های علیه ایران و در پی بهانه‌جویی‌های غرب پس از مذاکرات استانبول روز گذشته ایران را به تحریم‌های بیشتر تهدید کرد...
مشروح خبر در ادامه مطلب

به گزارش خبرگزاری رویترز، "آنگلا مرکل " روز گذشته ایران را تهدید کرد که در صورتی که این کشور نتواند در زمینه برنامه هسته‌ای خود قدرتهای جهان را راضی کند، با تحریم های بیشتر مواجه خواهد شد. 

براساس این گزارش، صدراعظم آلمان در دیدار با دیپلمات‌های آلمانی ضمن ابراز ناامیدی از نتایج گفت وگوهای استانبول گفت: مسئله ایران به این بستگی دارد که تردید‌هایی که درباره برنامه هسته‌ای این کشور وجود دارد را برطرف کند. در غیر این صورت تحریم ها ادامه خواهند یافت. 

این اظهارات مرکل در حالی است که "گوئیدو وستروله " وزیر خارجه آلمان پیش از این گفته بود که غرب همچنان تمایل دارد که گفت‌وگوها با ایران را ادامه دهد. 

کشورهای غربی در شرایطی تمام سعی خود را در گفت‌وگوهای استانبول به کار گرفتند تا بر خلاف توافق ژنو که گفت‌وگو حول نقاط مشترک را دستور کار نشست استانبول مطرح کرده بود، موضوع هسته‌ای ایران را نیز در این مذاکرات مطرح کنند. 

ایران در پیگیری برنامه هسته‌ای همواره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را طرف خود دانسته و همکاری کامل و همه‌جانبه‌ای نیز با آژانس داشته است و آژانس نیز در گزارش‌های خود درباره برنامه هسته‌ای ایران همواره بر عدم انحراف این برنامه و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.



No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...