Thursday, January 27, 2011


البرادعی در مصر: «زمان رفتن مبارک فرا رسیده است»

۰۷ بهمن ۱۳۸۹ دانا دبیر
  • اندازه حروف
image
محمد البرادعی، شامگاه پنج‌شنبه بیست و هفتم ژانویه و در پایان سومین روز مبارزه مردم مصر علیه فقر، بیکاری، استبداد و بی‌قانونی از وین وارد قاهره شد تا به جمع تظاهرکنندگان فردا بپیوندد.



مصر در فضایی ملتهب سومین روز مبارزه را در حالی گذراند که رهبر مخالفان، محمد البرادعی، وارد مصر شد و اعلام کرد که اینک زمان رفتن حسنی مبارک فرا رسیده است. وی همچنین گفت که انتظار یک اعتصاب و تظاهرات سراسری را در روز جمعه دارد.  این در حالی است که  مردم مصر در داخل و خارج از مصر قصد بر برپایی یک راهپیمایی سراسری در روز جمعه بیست و هشتم ژانویه را دارند.

مصری‌های ساکن لندن نیز قصد دارند روز جمعه مقابل سفارت مصر در لندن دست به تظاهرات گسترده علیه خانواده مبارک بزنند.


البرادعی با ترک  وین و پرواز به مصر اعلام کرد قصد دارد به جمع تظاهرکنندگان روز جمعه در قاهره و دیگر شهرهای مصر بپیوندد. بنا بر خبر شبکه «العربیه»، البرادعی در دست گرفتن دولت انتقالی را منوط به خواست مردم مصر دانست  و اعلام کرد در تلاش است تا از طریق سیاسی، تغییراتی مدیریتی را دنبال کند.

مجله Foreign Policy .» در گزارشی تحلیلی بازگشت البرادعی به قاهره را یک سد محکم جلوی حکومت مصر دانست که با تحدیدات و فشارهای زیادی از سوی دولت مصر رو برو خواهد شد. با این حال البرادعی در صفحه توییتر خود خطاب به مردم مصر می‌گوید: «باید مسالمت‌جویانه به تظاهرات خود ادامه دهیم تا بتوانیم بنای آزادی و شکوه خود را از نو برپا سازیم.»


دنبال در تویتر
ارسال به شبکهای اجتماعی 






  • افزودن بر روی:

ارزیابی این خبر:

3.67

نظرات (0 نو

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...