Tuesday, February 1, 2011


آمریکا شرکت نفت و گاز پارس را تحریم کرد

خطوط کشتیرانی ایران
ایران از سال 2008 تحریم خطوط کشتیرانی ایران را شروع کرده است
آمریکا روز سه شنبه نام چند شرکت دولتی دیگر ایران از جمله نفت و گاز پارس را به خاطر آنچه کمک به برنامه اتمی و موشکی آن کشور خواند به فهرست تحریم ها افزوده است.
شرکت نفت و گاز پارس، شرکت بیمه معلم به خاطر عرضه بیمه دریایی به خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بانک انصار و بانک مهر به خاطر ارائه خدمات مالی به سپاه پاسداران، "بنیاد تعاون سپاه" که یک شرکت خدمات مالی است که کار سرمایه گذاری های سپاه پاسداران را انجام می دهد و شرکت "لاینر ترانسپورت کیش" برای ارائه حمایت مالی از جمله حمل سلاح برای حزب الله به نمایندگی از سوی دولت ایران تحت تحریم قرار گرفته اند.
همچنین نام پرویز فتاح از اعضای سپاه و وزیر نیروی سابق محمود احمدی نژاد نیز در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.
تحریم های تازه این شرکت ها را از دسترسی به نظام مالی آمریکا منع و هرگونه دارایی آنها در آمریکا را مسدود می کند.
شرکت نفت و گاز پارس بخشی از شرکت ملی نفت ایران است و ماموریت توسعه میدان گازی پارس جنوبی و میدان گازی پارس شمالی را به عهده دارد.
اینها بعضی از بزرگترین میادین گازی جهان توصیف می شود و ایران به دلیل خروج بسیاری از شرکت های خارجی از صنعت نفت و گاز ایران تحت فشار تحریم ها، مجبور شده است آنها را به شرکت های داخلی بسپارد.
استوارت لیوی معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: "هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هم خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شرکای عمده در رفتار غیرقانونی ایران و تلاش آن برای پرهیز از تحریم ها هستند."
خطوط کشتیرانی ایران ابتدا در سال 2008 به دلیل آنچه آمریکا ادعا می کند دخالت در حمل سلاح های غیرقانونی است توسط آمریکا تحریم شد.
آقای لیوی گفت که خطوط کشتیرانی ایران از شیوه های متنوع فریبکارانه برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت هایش از جمله جعل اسناد کشتیرانی، تغییر نام مالکان کشتی ها و رنگ کردن آنها برای مخفی کردن هویت واقعی شان استفاده می کند.
او تاکید کرد که تحریم های روز سه شنبه با هدف محدود کردن تامین مالی برای سپاه پاسداران و خطوط کشتیرانی اعمال می شود، نه تحت تاثیر قرار دادن تجارت نفت ایران.
او از جمله اشاره کرد که وظیفه اصلی خطوط کشتیرانی ایران حمل محموله های کانتینری است، نه حمل محصولات نفتی ایران.
ایران برنامه اتمی اش را کاملا صلح آمیز می خواند و اتهام حمایت از تروریسم را رد می کند.
آقای لیوی گفت: "سپاه پاسدارن ایران همچنان یکی از کانون های توجه تحریم های آمریکا و بین المللی است زیرا نقشی محوری در برنامه موشکی و اتمی ایران بازی می کند، از تروریسم حمایت می کند، و به علاوه در نقض جدی حقوق بشر دست دارد."
او گفت که برای آمریکا مهم است فشار بر ایران حفظ شود.

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...