Sunday, January 30, 2011


        

                                                


ارجاع پروندهٔ دو تن از مدیران سایت‌های اینترنتی به دیوان عالی، جهت تایید حکم اعدام

خبرگزاری هرانا - عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از ارسال پروندهٔ دو نفر از محکومین به اعدام که متهم به راه اندازی سایت‌هایی که او آن‌ها را "مستهجن" می‌خواند، هستند؛ به دیوان عالی کشور خبر داد.

دولت آبادی در حالی اسامی این دو تن را ذکر نکرده است که پیش‌تر سعید ملک‌پور یکی از متهمین این پرونده به اعدام محکوم شده بود و وحید اصغری متهم دیگر این پرونده در خطر صدور حکم اعدام قرار داشت.
حکم اعدام سعید ملک‌پور از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شده بود.

اتهامات سعید ملک‌پور در دادگاه «محاربه و افساد فی‌الارض از طریق تهیه و توزیع فیلم‌های مستهجن جهت فروپاشی نظام»؛ «اقدام علیه امنیت از طریق تبلیغ علیه نظام و درج مطالب موهن»؛ «توهین به مقدسات و ضروریات دینی و درج تصاویر»؛ «توهین به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی» و نیز «تحصیل مال نامشروع» عنوان شده بود. این در حالی است که ملک‌پور در دادگاه این اتهامات را رد کرده است.

ملک‌پور که از سال ۲۰۰۵ میلادی در کشور کانادا به طراحی‌ وب‌سایت اشتغال داشت، در مهرماه سال ۸۷ پس از ورود به ایران، در ارتباط با پرونده جرایم رایانه‌ای موسوم به «مضلین» ۲ بازداشت شد و تا کنون در زندان به سر می‌برد.

ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران پیش تر به انتشار شکواییه ای رسمیکه به امضای سعید ملک پور، شهروز وزیری و وحید اصغری رسیده بود، پرداخت و در آن شکنجه هایی که سپاه پاسداران بر روی ایشان اعمال کرده بود و منجر به اعترافات آن ها علیه خود شده بود، به صورت تفصیلی شرح داده شده بود.

عباس جعفری دولت آبادی هم چنین خاطر نشان کرده است، در دادگاه انقلاب برای 
هفت نفر به اتهام «فعالیت‌های ضد دینی» در تهران، پرونده تشکیل شده است.

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...