Monday, April 2, 2012

عکسهای از آنکارا که تا اکنون ندیده اید.



آنکارا
آنکارا پایتخت ترکیه یک شهر مدرن و با جمعیت استانی 4.86 میلیون است . آنکارا از نظر قابل زندگی بودن (یاشانابیلیرلیق) از سوی مجله و تلویزیون سی.ان.بی.سی -ائ یه ترکیه به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی در سنه های 2009-2010 و 2011 انتخاب شد.
آنکارا یک شهر کاملا مهندسی بوده فقط در نقاط کوچکی دارای بافت فرسوده (گئجه قوندو) و بناهای غیر مهندسی است اما اکثر شهر در یک دهه گذشته ساخته شده است. دارای تمام سیستم های حمل و نقل (اولاشیم)  رایج مثل کمیوتر یا قطار حومه ، قطار فوق سریع السیر (یوکسک هیزلی ترن)  به قونیه ، اسکی شهیر و استانبول که در حال احداث است نیز به شرق ترکیه یعنی سیواس ارضروم و کارس که آنها هم دست ساخت است بخصوص قسمت سیواس به آنکارا خیلی سریع تر در جال اجراست، مترو و نیز اتوبان رینگ یا اطراف شهر  (چئوره اتویول) را داراست.
آنکارا همچنین یک شهر صنعتی بوده و بسیاری از کارخانجات ترکیه بخصوص در زمینه سلاح ها و هوا-فضا در این شهر است و میتوان شهر 5 ام صنعتی ترکیه دانست. آنکارا از نظر کشاورزی هم مهم است بخصوص در زمینه گندم (بوغدای) و چغندر و...
آنکارا دارای دانشگاههای بسیار مطرح در سطح اروپا و جهان مانند دانشگاه بیلکنت ، دانشگاه تکنیک ارتادوغو ، دانشگاه قاضی ، دانشگاه باشکنت دانشگاه آنکارا ، دانشگاه حاجت تپه و بسیاری از موسسات علمی است که در لیست دانشگاههای آنکارا ذکر شده است ضمنا آنکارا بعد از مگاشهر اسطنبول دارای بیشترین دانشگاه دولیتی ، واکیف و خصوصی است. دانشگاه باشکنت همچنین یک کانال تلویزیونی دارد.
آنکارا در بحث سلامتی (ساغلیق) هم یک شهر فوق العاده است ضمنا بزرگترین بیمارستان چشم دنیا و اروپا در آنکارا از طرف گروه بیمارستانهای چشم دونیاگوءز (دنیا -چشم) در سال 2011 افتتاح شد.


آنکارا (به ترکی)
آنکارا ترکیه نین سیاسی باشکندی دیر ، بو شهیر شهیرجیلیک آنلاییشینا صاحب بیر بیوک شهردیر (متروپول دور) . آنکارا هر نقدر دنیزدن اوزاق اولسادا بوگون بیر بیلیم شهری دیر و بیرچوخ آدلیم و مشهور بیلیم یوردونا صاحب دیر کی اونلارین باشیندا بیلکنت ،باشکند؛ آنکارا،قاضی ،حاجت تپه ، اورتادغو اونیورسیته لری گلیر.
آنکارا اولاشیم باخیمیندان دا اوءنملی اولاناق (امکانات) لارا صاحب و بوگون یوکسک هیزلی ترن، بانلیو ، مترو ، منوریل، انویولو...صاحب دیر. ساغلیق قنوسوندادا ترکیه نین لاپ بیوک شهری آیریجا دونیاگوءز هاستانه سی (بیمارستان دونیاگوءز) دونیانین ان تکنولوژیک و بیوک هاستانه سی آنکارادادیر .
آنکارا آلیش وریش ده ده استانبول و ازمیر شهرلریندن دالی قالان ده ییل اوءزللیقله بو نئچه ایلده 5-6 اوءنملی آ.و.م (آلیش وریش مرکزی) آچیلدی. اونلاردان ان اوءنملی لری پانورا ، آنکامال ، رامادا ، آنتراس ، آتلانتیس ، میگروس ، آتاکوله و...دیر.
آنکارا چئوره یه (محیط زیست) ده سایقیلی بیر شهردیر ، آنکارانین گوئنی قیسمی داغلیق و قورو اقلیمه صاحب الماسینا راغمن آوروپانین ان بیوک پارکلاری بو شهرده دوزلیب اونلاردان ان اوءنملیسی گنجلیک ، 50 ایل ، هاریکالار دیاری ،گوکسو و... دیر.
آنکارا تاریخی باخیمدان ایسه چوخ چوخ اوءنملی و آنیت کبیر ، قوجاتپه مسجدی ، آنادولو مدنیت موزه سی ، آنکارا قلعه سی ، تاریخ موزه سی ، اتنوگرافیا موزه سی و ... مشهوردور. آیریجا بونلاردان سونرا بیر چوک گئزیلجک یئر وار.




محله کوجاتپه مسجد کوجاتپه آنکارا - معمار این مسجد همان معمار بزرگترین مسجد دنیا در پاکستان است که اهل آنکاراست و قرار بود آن مسجد در آنکارا باشد که به دلایلی از جمله دلایل مالی محقق نشد و آن مسجد در آسلام آباد و بعدها مسجد کوجاتپه در آنکارا و با معماری ترکی ساخته شد.! اسلام آبادی که مدرسه کافی نداره اما...!!
آنیت تپه ،آنیت کبیر مقبره مصطفی کمال 
گوک سو - محله گوک سو و پارک گوک سو - شهر انکارا
مرکز خرید و فروش (آ.و.م=آلیش وریش مرکزی) پانورا یکی از دو آ.و.م یه 7 استار دنیا
یکی از کمپوش های دانشگاه اودتو (اورتا دغو تکنیک یونیورسیته) یا دانشگاه صنعتی آنکارا
شهر آنکارا وادی دیکمن - در این محله از امسال ساخت 25000 آپارتمان لوکس روع میشود.
شهر آنکارا - آپارتمانهای محله آتلانتیس که تازه افتتاح شد و دارای آ.و.م  (مرکز خرید و فروش ) و مونوریل 2-3 کیلومتری داخل محله است البته فازهای جدید هم قرار است افتتاخ شود.
محله کوجاتپه مسجد کوجاتپه آنکارا - معمار این مسجد همان معمار بزرگترین مسجد دنیا در پاکستان است که اهل آنکاراست و قرار بود آن مسجد در آنکارا باشد که به دلایلی از جمله دلایل مالی محقق نشد و آن مسجد در آسلام آباد و بعدها مسجد کوجاتپه در آنکارا و با معماری ترکی ساخته شد.! اسلام آبادی که مدرسه کافی نداره اما...!!
آنیت کبیر مقبره آتاترک که سالانه میزبان 6 میلیون توریست است که نزدیک 100 هزار خارجی است (آمار 2009) - آنیت کبیر یک موزه پانورامای سه بعدی هم در مورد شهیدان چاناق قلیع هم دارد که تصویربرداری ممنوع است.
موزه مدنیت ها یکی از مهمترین موزه های اروپا و ترکیه - شهر آنکارا
یک تصویر پانوراما از بزرگترین پارک اروپا ، پارک هاریکالار دیاری آنکارا که در ادامه تصویرهای دیگری خواهید دید
عکس پانورامای زیبا از بزرگترین پارک اروپا در آنکارا ، پارک هاریکالار دیاری در سینجان آنکارا
جزیره افسانه (ماسال آداسی ) در بزرگترین پارک اروپا ، پارک هاریکالار دیاری در باشکند آنکارا
یک تصویر از صدها شکل روی سنگ مربوط به امپراطوری ترکهای هیتیت در اطراف شهر انکارا - موزه آنادولو مدنیت لری موزه سی

بئی پازاری و قیزیلجاحامام اسکی تاریخی ائولری
محله های بئی پازاری و قیزیلجا حامام(حم در عربی بعنب آب گرم) و خانه های زیبای محلی - تاریخی . این سمت محل برپایی اردوهای تیمها است ار ایران نیز تیمهای تراکتورسازی ،سپاهان ، ذوب آهن ، استقلال و... سابقه کمپ در این سمتهای آنکارا را دارند.
آنکارا محلات دیکمن
پارک گنجلیک انکارا - این پارک برخلاف میدان اولوس یا ملت قدیمی بیشتر محل اجرای اعیاد مثل عید نوروز در ترکیه به همراه جمهوری های ترکی ، اعیاد قربان (قربان بایرامی) و جشنها و اعیاد دیگر...است. و یکی از چند پارک بزرگ آنکاراست.
آنکارا حیوانات باغچاسی که گئچمیش ایللرده مصطفی کمال پاشانین چیفتلیک و ائکین زمیسی ایدی
باغ وحش آنکارا که قبلا مزرعه کشاورزی آتاترک بود امروزه یک "دوغال یاشام پارک" دقیقا مثل دوغال یاشام ازمیر طراحی شده و در 1-2 سال آتی احداث خواهد شد.

آنکارا - معلمین و دانش آموزان در مقبره مطهر رهبر فقید
موزه اتنوگرافیا و تاریخی آنکارا
شهر آنکارا و بزرگترین سالن ورزشی یا آرنای آنکارا با ظرفیت 11000 نفر. آنکارا سالنهای ورزشی 8000 نفری 6000 نفری و دو سالن 5000 نفری هم دارد. این سالن میزبان جام جهانی بسکتبال 2010 بود که ترکیه نایب قهرمان شد. ضمنا آنکارا و ترکیه میزبان بسکتبال قهرمانی زنان جهان در سال 2014 نیز شد.
منظره داخل آنکارا آرنا طی مسابقات جهانی بسکتبال که تیم بسکتبال ترکیه نایب قهرمان شد
از نمادهای امپراطوری ترکهای هیتیت و امروزه یکی از ده ها نماد پایتخت آنکارا

آنکارا ائسن بغا هاوالیمانی - ترکیه نین ان اوءنملی هاوالیمانلاریندان بیریسی - آنکارا کوزئی
  فرودگاه اسن بغای در شمال شهر انکارا که امسال در رنکینگ حمل مسافر تقریبا با 8.5 میلیون از شهر ازمیر عقب افتاد
مرکز خرید و فروش آنتراس آنکارا - آنکارا آنتراس آ.و.م
برج آتاکوله که دارای یک رستوران چرخان در بالای خود است. در آنکارا بزرگترین برج مشابه برج جمهوریت است که در حال اتمام فیزیکی بود که بدلیل نزدیکی به یک اوس نظامی متوقف شد که بحث انتقال اوس و ادامه احداث ان در بزنامه است.
آنکارا برج جمهوریت که توضیحات در بالا داده شد.
تله فریک گئچی اورن انکارا از سمتهای رو به توسعه آنکارا
آنکارا - سمت گوون پارک 
شهر آنکارا - پارک هاریکالار دیاری (پارک دیار شگفتیها) بزرگترین پارک قاره اروپا در جنوب و سمت سینجان آنکارا
آنکارا - آوروپانین ان بیوک پارکی - هاریکالار دیاری پارکی - سینجان آنکارا
متروی آنکارا
قطار فوق سریع السیر (یوکسک هیزلی ترن) آنکارا قونیه و انکارا اسکی شهیر - تیپ 1 ترنها - سرعت 280 و 320 کیلومتر در ساعت
سیستم ریلی کمیوتر (سیستم بانلیو در فرانسوی یا قطار حومه شهر ) از اوایل 2010 در آنکارا و ازمیر و استانبول یعنی 3 شهری که سیستم بانلیو یا کمیوتر دارند ترنهای قدیمی جمع شده و مدل جدید سری ای 23000 استفاده میشود که در استاندارد اروپاست و سرعت 140-150 کیلومتر در ساعت دارد. البته کمیوتر ازمیر مدرن تر و در حد مترو و قطارهای فوق سریع السیر از نظر سرعت است که 80 کیلومتر آن سال 2011 افتتاح شد.
چند تصویر و عکس از اتوبانهای اطراف شهر آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه
اتوبات جالب در اطراف شهر آنکارا - آنکارا چئوره (اطراف) اتویولو
یکی از دو آکواریوم مرکز آ.و.م آنکارا پانورا - البته یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان هم اکنون در حال احداث در شهر آنکارا است.
یک تصویر هوایی از شهر انکارا و سمت چانکایا یعنی مرکز شهر انکارا که کشک ریاست جمهوری در اینجاست
هاوادان آنکارا - آنکارا دیکمن وادیسینه قوش باخیشی - تصویر هوایی سمت دیکمن شهر آنکارا
تصویر و عکس ماهواره ای از آنکارا البته با ارتفاع کمتر از معمول - بخش مهمی از شهر آنکارا را میبینید
قسمتهای قدیمی شمال شرق مرکز آنکارا را که میبینید با برنامه های شهرداری در حال تغییر است.
محوطه مرقد مطهر رهبر عظیم الشان - آنیت کبیر
هیکل عظیم مصطفی کمال قاضی (جانباز) پاشا در ورودی جنوبی شهر انکارا - آتاترک گفته بود من آنکارا را پایتخت اعلام کردم و از این منطقه خشک (نسبت به شمال و جنوب و غرب ترکیه) شهری خواهیم ساخت که انسانها قدرت جمهوری ترکیه را درک کنند.
این هم هیکل بزرگ اتاترک در ورودی جنوبی شهر آنکارا که برخلاف شمال انکارا اقلیم خشک کوهستانی دارد اما درختکاریهای وسیع ادامه دارد و توسعه خوبی هم در این زمینه شده است.

اتوبان سمت شمال آنکارا به شهر بلو و استانهای شمالی در میان طبیعت جنگلی
برج های شهر آنکارا - نمونه ای از برجهای مدرن پایتخت (باشکند) - آنکارا گوءک دئلن لری
آنکارا هالک بانک که مرکز آن امسال به استانبول و مرکز تجارت در دست احداث آتاشهر غربی میرود که در بخش آنادولو یا آسیایی استانبول است.

آنکارا مجلس ترکیه و برج آتاکوله - آنکارا بیوک ملت مجلیسی سمتی و آتاکوله
مرکز خرید و فروش 5 میگروس  (5 میگروس آ.و.م ) انکارا جاده اسکی شهیر-آنکارا
آنکارا ترمینال اتوبوس (اتوگار) مرکز پایتخت
از هیکلهای مهم که به تاریخ ترکهای اغوز مربوط میشه و هیکل قدیمی تر در قاضی آنتپ (اغوز ائلی) ترکیه است.
یکی از تاسیسات کمپ فوتبال تیم آنکارا اسپور یکی از 3 کلوب اصلی آنکارا
اتوبان اطراف پایتخت - باشکندین چئوره اتویولو
حومه شهر آنکارا توسعه سمت شمال شهر باشکند انکارا
انکارا دیکمن وادیسی - چانکایا
مراسم 5. دوره المپیادهای ترکی کودکان با حضور بیش از 130 کشور . البته 8. دوره آن در سال 2011 صورت گرفت.
هتل هیلتون انکارا بهترین هتل کنفرانس اروپا در سال 2011
لوکس ترین هتل اسپا و سبز (یاشیل هتل) ماریوت اروپا در آنکارا - عکس مربوط به قبل افتتاح است. در اواخر 2011 افتتاح شد
شهر آنکارا توسعه در حومه شرفی آنکارا - آنکارا شهری دوغو آنکارا گئلیشیم و کندلشمه سی
آنکارا چئوره سینده کندلشمه لر
تصویری از یکی از بخشهای موزه مدنیت های آنادولو
تصویر انسان از شهر انکارا
آنکارا بئی پازاری محله سی تاریحی و گوزل معماریه صاحب ائولری
آنکارا مدنیت (اویقارلیق) موزه سی - بوءلگه نین ان اوءنملی موزه لریندن بیریسی
آنکارا آتلانتیس هاوارایلی (منوریل) - محله آتلانتیس و منوریل 2-3 کیلومتری محله در فاز اول ، مرکز خرید و فروش آتلانتیس نیز همین اواخر افتتاح شد - آنکارا شهر شلوغی نیست و ترافیک ندارد.
قلعه شهر آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه و منظره انسان
آنکارا گنجلیک پارک گئجه مانظاراسی
آنکارا شهر یاشامی
آنکارا گوکسو محله سی و پارکی
انکارا عکس پانوراما از سمت گئچی اورن و برج جمهوریت که به دلیل نزدیکی به یک اوس نظامی متوقف شده تا اوس نظامی انتقال یابد (در سال 2012 احداث دوباره ش . می شود.)
از مکانهای جذاب شهر انکارا موزه مدنیت آنادولو است که آثار مهمی از جمله آثار ترکان هیتیت را در خود جای میدهد.
آنکارا منظره انسان و هیکل
آنکارا شهر یاشامی
آنکارا سینجان و هاریکالار دیاری پارکی
آنکارا چانکایا هتل هیلتون و مسجد کوجاتپه
موزه تاریخ شهر آنکارا ترکیه
تصویر ساختمان شهرداری پایتخت و استاسیون ترن در روبرو که البته درحال حاضر یک ایستگاه مدرن و بزرگ برای قطارهای فوق سریع السیر در حال ساخت است
شهر آنکارا پایتخت موسسات و کارخانجات سلاح سازی ترکیه محصوب میشود
در حالی که جنوب استان آنکارا خشک و دارای دریاچه نمک (دوز گوءلو) است شهر آنکارا و کل شمال استان آنکارا متاثر از اقلیم شمال کشور جنگلی است.
آنکارا بهترین شهر ترکیه برای زندگی با توجه به 6 معیار از جمله بهداشت(ساغلیق) تعلیم و تربیت (ائییتیم) و...
سال 2011 نیز انکارا به عنوان میزبان همیشگی المپیک کودکان انتخاب و اولین دوره المپیک کودکان برگزار شد.

دو تصویر هوایی از انکارا هم از آلبوم عکس 2008 و توسعه اطراف آنکارا :


آنکارا اسکی یاپی و بینالارین گوزل شکیلده قورویوب
مرکز خرید و فروش آرمادا در آنکارا - آرمادا آلیش وریش مرکزی (آ.و.م)
موزاییک اسکندر کبیر! در خرابه های اطراف شهر انکارا
آنکارا اوزایلیلار!





 
+  Wed 21 Dec 2011   توسط M.E  | 

لوکس ترین هتل 5 ستاره و سبز و اسپای ماریوت اروپا با هزینه 173 میلیارد در آنکارا پایتخت ترکیه افتتاح شد.
علی رغم افتتاح چندین هتل 5 ستاره در روزهای اخیر در استانبول به دلیل اهمیت ترجیح دادم این هتل رو بنویسم.
  گروه انشاآت اوءزدوغان که گروهی با منشا پایتخت (باشکند) است این هتل رو مشابه ویژگیهای هتلشان ، کالیستا لوکسری بلک رزورت آنتالیا که در بیشتر مکانها و وسایل آن طلای 24 عیار بکار رفته ، ساخته اند اما این بار این هتل رو به مارک مشهور و زنجیره ای ماریوت به مدت 30 سال کرایه دادند.
هتل ماریوت آنکارا دارای مکان بسیار عالی بوده در فاصله نزدیکی با موزه مدنیتهای آنادولو ، موزه ائتنوگرافی ، مسجد زیبای گوجاتپه و مرکز خرید و فروش بزرگ آرمادا و... دارد. در نزدیک هتل یک مرکز کنگره بزرگ نیز دست ساخت است.
استاندارد
هتل ماریوت آنکارا  دارای 401 اتاق است 298 اتاق آن استاندارد ، 61 اتاق دلوکس ، 15 اتاق کرنر ، 10 سوئیت دلوکس ، 12 سوئیت کرنر ، 2 سوئیت اگزکیوتیو ، 2 عدد سوئیت دیپلماتیک به مساحت 230 م.م. و یک سوئیت کرال با مساحت 360 م.م تشکیل می شود.
هتل ماریوت پایتخت دارای 9 سالن بزرگ جلسه و کنفرانس است که در صورت دلخواه به صورت اتوماتیک تبدیل به 12 سالن می شود. هتل دارای 3 رستوران بزرگ ، سالن جشن به مساحت 1500 م.م ، تراس 1750 م.م ای برای جشن های عروسی و کوکتیل و 3200 م.م براس اسپا  و ورزش می باشد. 
 بخش اسپا با تمام امکانات از حمام ترکی ، ماساژ ، بهداشت پوست ، سونا و... 
معماری این هتل را شرکت مشهور آر.ام.جی.ام  هیلر ، معماری داخلی توسط شرکت فرانک سولانو و پروژه استتیک آن توسط شرکت مشهور مهندسی آنکارا ، شرکت مهندسی کیناجی صورت گرفت. در سوئیت کرال همه چیز دارای پوششی از طلا است. در هتل کاغذ دیواریها با سنگهای اسواروسکی تزئین خواهد شد (بئزنجک) و فرشهای اتاقها با رنگ و پشم (یون) خاص بافته شده است. در رستورانها قاشق ، چنگال و بشقابها مارک چرچیل است.
در تمام اتاقها پرده ها کنترل از راه دور است. اتاقها دارای کنترل وضعیت ها ، تلفن تک و مولتی لاین ، اینترنت پرسرعت وایر و وایرلس ، وای فای ، ال سی دی ، 24 ساعت سرویس ، سرویس ترن داون ، سشوار ، میز کار ، کلاک رادیو و...
هتل هزینه ای بالغ بر 173 میلیارد تومان داشت. ماریوت یک هتل هم نزدیک فرودگاه آتاترک استانبول دست ساخت دارد که بدلیل نزدیکی به مراکز فوآر و سالنهای المپیک خیلی حائز اهمیت است. همچنین یک هتل نیز در بخش آنادولوی اسطنبول دارد.

آنکارا یا أنقرة (در عربی) - موزه مدنیت (مدنیتلر موزه سی)
برج و رستوران گردان و مرکز خرید و فروش آتاکوله (125م - سال 1989) أنقرة - هم اکنون برج جمهوریت با 170 متر دست ساخت است

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...