Friday, March 4, 2011


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت مقامات ایران باید فورا به بازداشت غیر قانونی و قطع کامل ارتباط با دنیای خارجِ چهار چهرۀ شناخته شده معترض، زهرا رهنورد، فاطمه کروبی، مهدی کروبی و میر حسین موسوی خاتمه دهند.

کمپین هشدار می دهد که ماهیت بازداشت و ناپدیدی هجده روزۀ این افراد بدون ارتباط با دنیای خارج و در مکانی نامعلوم، این امکان را افزایش می دهد که این چهار تن با شکنجه های جسمی و روانی به قصد گرفتن اعتراف های دروغین از آنها روبرو باشند.

هادی قائمی، سخنگوی کمپین گفت: “بازداشت خودسرانه و همراه با قطع کامل ارتباط با دنیای خارج در مکانهای نامعلوم در ایران، اغلب با شکنجه و بدرفتاری و حتی با اعدام های فراقضایی همراه بوده است.”


وی گفت: “در ایران، چهره های سیاسی بارها و بارها بدون ارتباط با خانواده ها و وکلای خود بازداشت شده اند، و پس از تحمل شکنجه، هفته ها بعد در تلویزیون ظاهر شده اند و به اتهاماتی بی اساس اعتراف کرده اند.”



zahra_rahnavard_and_mousavi.jpg
برایتان بگوییم که ما برای اتمام حجت و روشن شدن واقعیت، که این روزها کمیاب شده، پس از این همه خبر بی اساس، همگی در شب پنجشنبه بازهم به در خانه مراجعه کردیم و از نیروهای درون کوچه، از پشت آن در آهنی که از پس آن کوچه و خانه و پدر و مادر باهم گم شده اند، پرسیدیم اگر پدر و مادر ما اینجا هستند، آیا می توانیم آنها را ببینیم؟ گفتند چه کسی گفته؟ گفتیم کیهان، دادستان، وزیر امور خارجه. و ما فکر می کردیم برخی از این مراجع خبر، قاعدتا باید آنقدر محکم باشند که بشود باورشان کرد که دیدار میسر گردد و این نگرانی ها رفع گردد.



parviz-navidi.jpg
گفتگوی حسن بهنام با پرویز نویدی
و بحث و تجزیه و تحلیل در مورد صدور منشور جدید جنبش سبز توسط "پرویز نویدی" یکی از رهبران سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران در برنامه "صفحه ای دیگر" تلویزیون تیشک در تاریخ ۲۷ فوریه ۲۰۱۱




madarane-azadar1.jpg
مادران پارک لاله:
روز جهانی زن، روز همبستگی با مادران داغدار روز همبستگی با زنان شجاع در زندان، روز رهایی زن است
امروز در آستانه یکصدمین سالروز جهانی زن، هشتم مارس، ما مادران پارک لاله و حامیان ، از تمام جنبش های مترقی ایران و خاورمیانه می خواهیم، دست در دست هم نهند و اعلام می کنیم که از مطالبات مان به عنوان بخشی از زنان جامعه، حتا یک قدم هم عقب نخواهیم نشست و در این راه هم چنان که پیش از این ، از این به بعد هم خواهیم ایستاد و علاوه بر آن بر خواسته های مادرانه مان برای داشتن جهانی آرام و بهتر برای خود و فرزندانمان پای فشرده و با تمام فرزندان زندانی مان همبستگی و همراهی مان را اعلام می کنیم.



mossadegh-s3.jpg
جبهه ملی ایران به عنوان خانه سیاسی مصدق و انعکاس دهنده افکار واندیشه های آن بزرگ مرد به هموطنان عزیز وسایر ملل به پا خاسته منطقه تاکید مینماید که جز مطالبه آزادی واستقلال و عدالت اجتماعی راه درست دیگری پیش روی ما نیست . از نظر جبهه ملی ایران رعایت آزادی های اساسی مانند آزادی احزاب ،آزادی اجتماعات ،آزادی مطبوعات وآزادی انتخابات و داشتن استقلال که به معنی حفظ وصیانت از منافع ملی درمقابل منافع دیگران است و برقراری عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت وجدائی دین از حکومت واستقرار حاکمیت ملی مبتنی بر آراء مردم درنظام جمهوری محورهای اصلی برای تامین رفاه و سعادت ملت ایران میباشد. 



gerdhami-l-d-2011-s.jpg
جنبش جمهوری خواهان دمکرات و لائیک ایران در پاریس
چهارمین گردهمایی سراسری جنبش جمهوری‌خواهان دموکراتیک و لائیک ایران در تالار کنفرانس شهرداری مالاکوف در حومه‌ی جنوب غربی پاریس در روزهای ۱۲ و ۱۳ فوریه ۲۰۱۱، شنبه و یکشنبه‌ ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه تشکیل شد. آنچه در زیر می آید گزارش کوتاه شورای هماهنگی منتخب گردهمایی است. گزارش مشروح و دقیق تر نتایج این گردهمایی در فرصتی دیگر توسط هئیت رئیسه تهیه خواهد شد



wien-1-mars-11-s.jpg
در پشتیبانی از برآمدهای جنبش مردمی میهنمان
بسیاری از گروه های فعال در خارج از کشور طی یک حرکت سراسری اعلام کردند: »همراه با هم میهنانمان در داخل ایران، ما نیز در سرتاسر دنیا خواهیم کوشید تا با اقدامات زیر هرچه بیشتر حمایت جهانیان، سازمان‌های حقوق بشری و بین المللی و دولت ها را از جنبش آزادیخواهی مردم ایران جلب نماییم.«
فیلم و گزارش تصویری از اعتراض ایرانیان در اولین سه شنبه اعتراضی را می بینید. این گزارش بتدریج تکمیل می شود



zen-iran-8mars-s.jpg
روزسه شنبه ۱۷ اسفند(۸ مارچ) فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن» با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان ماست، از اینرو شورای هماهنگی راه سبز امید همراهی و همگامی خود را با برنامه‌های فعالان و نهادهای حوزه زنان برای پاسداشت این روز اعلام و از تبدیل آن به تجمع‌های اعتراضی نسبت به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش حمایت می‌نماید و از همراهان سبز می‌خواهد که فعالانه در برنامه‌های این‌روز شرکت نمایند.



  
 

✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌✌

*******************************


*******************************
ارسال به شبکهای اجتماعی 
☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝
Share
☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝☝ ☝☝☝
باز گشت به خانه فیس بوک

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...