Sunday, March 6, 2011


هرانا؛ احضار ۷ تن از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل به کمیتهٔ انضباطی

خبرگزاری هرانا - گزارش‌ها حاکی از آن است که هفت تن از دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل به کمیتهٔ انضباطی احضار شده‌اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نیما نحوی، مصطفی ارمغان، حسام الدین باقری، مجتبی تقوایی، حسین ضامن ضرابی، محمد عسگری و محمد علمی هفت دانشجوی دانشگاه نوشیروانی بابل‌اند که به کمیتهٔ انضباطی احضار شده‌اند.

اتهام این دانشجویان "عدم رعایت مقررات دانشگاه"، "فعالیت و تبلیغ به نفع گروهک‌ها یا مکاتب الحادی یا غیرقانونی" و "ارتکاب اعمالی برضد نظام جمهوری اسلامی" عنوان شده است.

گفتنی ست احضار افراد مذکور به کمیتهٔ انضباطی در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی هیچ تحصن و درگیری در محیط دانشگاه انجام نشده و تمام اعتراضات اخیر در محیط شهری بابل اتفاق افتاده بود.

شایان ذکر است حسین ضامن ضرابی که طی روزهای اخیر از زندان آزاد شده و از سوی کمیته انضباطی به یک ترم تعلیق با احتساب سنوات (در ترم جاری) محکوم شده است.

هم چنین نیما نحوی نیز که به تازگی و پس از ۲۱ ماه تعلیق و زندان به دانشگاه بازگشته بلافاصله به کمیتهٔ انضباطی احضار شده است.

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...