Tuesday, February 15, 2011


دیدنیها >> گزارش تصويری اختر قاسمی از تظاهرات ايرانيان برلين به پشتيبانی از راهپيمايی ۲۵ بهمن ايران

به‌دنبال فراخوان سران جنبش سبز، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی و دعوت آن‌ها از مردم به راهپيمايی همبستگی با مردم مصر و تونس، و در پی پشتيبانی گروه‌ها، انجمن‌ها و احزاب مختلف درون ايران، بسياری از گروه‌ها و انجمن‌ها در خارج از کشور نيز حمايت خود را از اين فراخوان ابراز و در شهرهای مختلف اروپايی تظاهراتی برپا کردند.
در آلمان در شهرهای فرانکفورت و کلن روز شنبه و يکشنبه گذشته تجمعاتی برگزار شد و در برلين و هامبورگ نيز روز دوشنبه، هم‌زمان با ايران اين تظاهرات بر پا شد.
در برلين به دعوت سه گروه مختلف "حمايتگران جنبش سبز ايران"، "کارزار همبستگی با جنبش سبز مردم ايران" و "هم‌راهان جنبش سبز ايران"، اين حرکت برگزار گرديد.
با وجود سرمای بسيار شديد که گفته می‌شود نزديک به ۱۰ درجه زير صفر بود، صدها نفر در گردهمايی برلين شرکت کردند.
در اين تجمع ابتدا نيما مواسات نماينده‌ی جوان ايرانی پارلمان آلمان از حزب چپ‌ها سخنانی در رابطه با پايان عصر ديکتاتورها در خاورميانه ايراد کرد.
سپس يکی از اعضای اپوزيسيون مصر که ساليانی‌ست در آلمان زندگی می‌کند در همبستگی با ملت ايران و مصر سخن گفت. او با طنز گفت ملت ايران و مصر نه تنها از ملت‌های با فرهنگ کهن هستند وهمبستگی با هم دارند بلکه برادرهم هستند چرا که همسر شاه شما مصری بود و فرزندی مشترک دارند که اين ما را به هم وابسته‌ی برادرگونه می‌کند.
او از حمايت ايرانيان در طی تظاهرات مصری‌ها در برلين که در همين محل، يعنی مقابل کليسای يادبود جنگ جهانی دوم بر پا شده بود، سپاسگزاری کرد.
همچنين برگزارکنندگان فيلمی از مبارزات مردم ايران در طی ۲۰ ماه گذشته به روی پرده نمايش دادند.

با اين که سرما تا استخوان نفوذ می‌کرد اما ايرانيان برلين با دلی گرم به حمايت از هموطنان‌شان در ايران تا پايان مراسم ماندند.
اختر قاسمی
عکاس و روزنامه‌نگار مستقل

 






No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...