Tuesday, February 8, 2011


روزنامه الشرق الاوسط: شعار علیه خامنه ای در میدان تحریر مصر

دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ / ۰۷ فوریه ۲۰۱۱
AddThis Social Bookmark Button
روزنامه الشرق الاوسط ۷فوریه نوشت: جنبش اخوان المسلمین به اظهارات خامنه ای واکنش نشان داد به این صورت که گفت این جنبش قیام مصر را یک انقلاب اسلامی به شمار نمی آورد.
 در همین اثنا، شیخ الأزهر امام اکبر احمد طیب، اظهارات ولی فقیه ایران آیت الله علی خامنه ای را که در آن از مردم مصر خواسته بود به اعتراضات خود ادامه داده و یک حکومت اسلامی از روی الگوی انقلاب ایران برپا کنند را رد کرد.
تظاهر کنندگان در میدان تحریر با شعارهایی علیه ادعای خامنه ای پاسخ دادند و گفتند که آنها ”خاورمیانه دمکراتیک می خواهند و نه اسلامی”  و اینکه آنها هستند که می خواهند انقلاب مصر را به ایران صادر کنند. شیخ الازهر در اطلاعیه یی که دیروز صادر کرد گفت که او به شدت ” سیاستهای ایران را که در آن مرجعیت عالی دینی در این کشور مورد استفاده قرار گرفته و برای صدور فراخوانهایی به کار میرود که با اصول اسلام تناقض داشته و خروجی آشکار از متن صریح قرآن وسنت و اجماع امت است” را مردود شمرده و رد میکند. .....
شماری از تحصن کنندگان در میدان تحریر که از ۲۷ ژانویه گذشته در آنجا حضور دارند, اظهارات ولی فقیه انقلاب اسلامی را رد کردند و گفتند که آنها ”برای خاورمیانه ای دمکراتیک و نه اسلامی” تلاش می کنند و برای صادر کردن انقلاب مصر به ایران اقدام می کنند. 
جوانان دیروز شعارهایی علیه (رژیم) ایران به دلیل آنچه آن را دخالت ایران در امور داخلی مصر توصیف کردند، دادند. یکی از تظاهر کنندگان گفت «بعضیها میخواهند از آنچه در مصر میگذرد برای تحقق منافع مشخصی بهره برداری کنند، اما مصریها به صورت دسته جمعی اجازه چنین کاری را نخواهند داد» این را خبرگزاری آلمان گزارش کرد. این منبع ادامه داد «امکان ندارد که مصر، ایرانی دیگر باشد و هرگز یک دیکتاتوری دینی آنگونه که در ایران است بر ما حکومت نخواهد کرد».

آخرین به روز رسانی ( دوشنبه، ۱۸ بهمن ۱۳۸۹ 


LIKE ME

ارسال به شبکهای اجتماعی                               


                                 ۵۵ )

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...