Monday, February 14, 2011


بیانیه کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی

همه زندانیان بیگناه و خصوصا زنان زندانی از بند رها شوند

۲۴ بهمن ۱۳۸۹
انتظار می رفت در آستانه بیست و دوم بهمن همه زندانیان سیاسی و بویژه زنان دربند رها شوند اما نه تنها چنین نشد بلکه موج گسترده ای از دستگیری های جدید که هنوز علت آن ها توسط دادستان اعلام نشده است، امید به رهایی آزادگان دربند را با ناامیدی روبرو کرد.
mosharekat
تحول سبز: کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی به مناسبت سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای را صادر کرد.
به گزارش تحول سبز، این کمیسیون در بخشی از این بیانیه آورده است :فریاد «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» که برآیند خواست عمومی مردم در سال ۵۷ بود، اینک پس از گذشت سی و دو سال هنوز فریاد غالب است. هنوز مخالفینی که درچارچوب قانون اعتراض و مخالفتشان را ابراز داشته اند با بی قانونی درحبسند و عنوان زندانی سیاسی به دلیل تعریف نشدن جرم سیاسی و به رسمیت نشناختن زندانی سیاسی توسط حکومت تنها معنایی عرفی دارد و هنوز مردم با مظلومان هم دلی می کنند و برای آزادی زندانیان سیاسی «امّن یجیب» می خوانند.
متن کامل این بیانیه که در اختیار تحول سبز قرار گرفته است به شرح زیر میباشد:
به نام خدایی که انسان را آفرید و او را کرامت بخشید و اشرف مخلوقات قرار داد.
امسال جشن سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که بسیاری از یاران و فرزندان امام به دلیل انحرافات چشمگیر مسئولان از مسیر و راه امام و آرمان های انقلاب دلخون بودند. امسال جشن پیروزی با آزادی اسرای بی گناه اعم از زن و مرد به شیرین کامی خانواده های زندانیان سیاسی منجر نشد. امسال مسئولین حکومتی آن چنان غرق در حوادث و رویدادهای منطقه و کشورهای عربی و آفریقایی مسلمان بودند که مسائل کشورشان را فراموش کردند و مرگ را برای همسایه نکو دانستند و خود را روئین تن و جاودانه فرض کردند و از همین رو نسبت به خواست مردم که رهایی زندانیان مظلوم بود بی اعتنایی پیشه کردند.
فریاد «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» که برآیند خواست عمومی مردم در سال ۵۷ بود، اینک پس از گذشت سی و دو سال هنوز فریاد غالب است. هنوز مخالفینی که درچارچوب قانون اعتراض و مخالفتشان را ابراز داشته اند با بی قانونی درحبسند و عنوان زندانی سیاسی به دلیل تعریف نشدن جرم سیاسی و به رسمیت نشناختن زندانی سیاسی توسط حکومت تنها معنایی عرفی دارد و هنوز مردم با مظلومان هم دلی می کنند و برای آزادی زندانیان سیاسی «امّن یجیب» می خوانند.
انتظار می رفت در آستانه بیست و دوم بهمن همه زندانیان سیاسی و بویژه زنان دربند رها شوند اما نه تنها چنین نشد بلکه موج گسترده ای از دستگیری های جدید که هنوز علت آن ها توسط دادستان اعلام نشده است، امید به رهایی آزادگان دربند را با ناامیدی روبرو کرد. نمی دانیم درخواست مجوز راهپیمایی برای روز ۲۵ بهمن برای اعلام هم بستگی با مردم ظلم ستیز کشورهای منطقه توسط رهبران جنبش سبز چه ربطی می تواند داشته باشد به ممانعت از آزادی زندانیان سیاسی؟ اما بی شک آغاز هفته وحدت و ایام ولادت با سعادت پیامبر رحمت که سیره عملی اش درسی بزرگ برای همه ما پیروان اوست به ما یادآور می شود که مخالف حرمت دارد، احترام دارد ولی تنبیه و زندان ندارد.
ما در آستانه میلاد نبی اکرم (ص) انتظار داریم همه زندانیان بیگناه و خصوصا زنان زندانی از بند رها شوند و به خانه و کاشانه خود بازگردند و خانواده های آنان بیش از این صدمات و لطمات روحی و جسمی را متحمل نشوند. از بانوی قرآن پژوه هاله سحابی که اخیرا به زندان فراخوانده شده تا بهاره و مهدیه و هنگامه و سایر زنان سیاسی دربند تا فریبا ابتهاج و نزهت امیرآبادیان و همه دانشجویان و روزنامه نگاران و فعالان سیاسی ومدنی دیگر که اوین به تازگی اقامتگاه آنان شده است. عید واقعی برای همه ما در این ماه فرخنده ربیع وایام مبارک آن، رهایی همه آزادگانمان از بند است و امیدواریم مدعیان مسلمانی و دستگاه قضا به این خواسته عمومی تن دردهند و بیش از این مردم را به مقابله با بی عدالتی های موجود و ظلم مستمر نسبت به زندانیان و خانواده هایشان تحریک و ترغیب نکنند.
والله بصیر بالعباد


 
              llike 
 
کمیسیون و شاخه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی 

No comments:

Post a Comment

ماه خردا در فرهنگ سنتی ایران

خردادگان جشن پاسداشت آب و گیاه و آبادانی                                        گرامی باد .... ایرج ادیب زاده: به فرخندگی هم نامی روز و ماه ...